onsdag 12 november 2008

Utmanad- trean.

Gällande minnet då. Det är inte så att jag är en übermensch när det gäller att komma ihåg. Tyvärr verkar jag selektera vad jag kommer ihåg på lite opraktiskta sätt. Jag har extremt dåligt lokalsinne. Medioker på siffror. Jag är en fena på att minnas vad som står i skvallerblaskor, vänners berättelser om ditten och datten. Oandvänbar information är min grej. Vid extrem stress tappar jag minnet totalt. Jag har gått och tränat efter jobbet och varit så uppe i varv att jag glömt väskan. Hela väskan vilket jag först märker i omklädningsrummet. Eller ( och det här är lite pinsamt) men för några månader sedan var jag så uppjagad på jobbet att jag glömde bort vilket gatnummer jag bor på. Tolv? Fjorton? Eller tolv? Så jag fick slå upp mig själv på Eniro. Och jag hade fel! Med det vill jag ha sagt. Jag är rätt ojämn.

11 kommentarer:

Tess sa...

Om du visste så många det är som inte vet sin adress! Vi ser exempel på det varje dag här när folk kommer och ska hämta husnummerskyltar...

Tesa sa...

Du borde verkligen inte stressa!

Fru Choklad sa...

Jag kan trösta dig med att jag har gjort PRECIS samma sak. Var helt sönderstressad pga jobbet och satt i en taxi och skulle tala om vart han skulle köra mig och lyckades inte komma ihåg numret :O på hemadressen.

Jo sa...

Samma här. Jag kan hela texter på låtar/visor från 80-talet. Jag kan även ett tjugotal telefonnummer till klasskamrater från högstadiet. Jag kan däremot aldrig lära mig om jag och J träffades den 4/12 eller 5/12. Han fyller år på 1:a maj och tur är väl det....

yllet sa...

haha! jag har också äckligt bra minne. så där så folk har börjat tro att jag kanske är psycho! jag har börjat mörka lite på senare tid. jag vill ju inte framstå som rain man!
jag har börjat läsa här helt nyligen, du är en rolig!

Polly sa...

I know! Viktiga jobbgrejor har en tendens att spårlöst passera mitt minne, men jag kan namnsdagarna i januari (!!) utantill, no matter what.

Bra utnyttjande av hårddisken...

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Oj. Hoppsan. Skönt att inte vara ensam då.

Tesa- Vet. Men det var ett tag sedan.

Fru Choklad- Skönt att höra. Det låter så galet liksom. Skönt att inte vara ensam om det.

Jo- Datum är jag värdelös på...

Yllet- Vad glad jag blir! Välkommen hit!

Polly- Man skullle ju vilja rensa visst skulle man...

Camilla sa...

ojoj! det här låter som jag. mer förvirrad än vanligt en kväll på Ica, jag glömde att packa ner matvarorna som jag precis hade betalat. :O

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Ibland är det totalt hjärnsläpp!

Anonym sa...

Hahahaha.... jag har svårt att komma ihåg mitt eget telefonnummer ibland. Och postnummer. Dumma postnummer ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Ibland så blir det totalt fel bara... ;-)