söndag 23 november 2008

Karlstad förra helgen.

Fyra gamla kursare styrde kosan mot gamla domäner dvs universitetet. De hade byggts om rejält och det var stort och fräckt. Vi styrde mot ekonomidelen som åtminstone kändes hemma och säker. (Själv hade jag som plan om vi mötte någon student att säga att tanterna också hade läst här när du var så häääär liten.) Tryckte näsan mot Andersalens glasdörr och tänkte nationalekonomi. Cafét där vi hängde var totalförändrat. Men det var ändå lite skönt att se att de microvågsugnar vi använde var kvar. Då kanske man inte är så lastgammal trots allt.

7 kommentarer:

Peace in mind sa...

Eller så var microvågsugnarna av de där första längesedanmodellerna...

Nä, skolar bara:)

Miss Upsey Daisy sa...

Peace in mind- Oh tror du! Eller så hade de köpt flera av samma som de sparat och bytt ut eftersom?

Turtlan sa...

Ler och känner igen!

Å jag som bor här i staden hänger inte ens med på alla utbyggnader som görs där uppe!
Numera har de ett jätteägg t o m.

Hilda sa...

Jag var där häromdagen och insåg att inget var sig likt. Men jag hittade till Gläntan i alla fall ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Vi såg ägget från bilen och förundrades!

Hilda- Jepp. Vi gick till Gläntan ohc konstaterade att stolarna var nya!

Spader Madame sa...

Tro det eller ej, men Spader har också gått någon liten kurs där, på distans, så jag hittade inte då och jag hittar inte nu -vilken Glänta? Men det är klart -jag är ju lastgammal;-)) För övrigt var microugnarna back in the days mycket tåliga...

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Annat var det då. Håller med.