måndag 24 november 2008

Datorjävelsjävel.

Datorna har varit struliga idag. Eller det är väl nätverket snarare än själva burken. Felet är att de olika fönstren hänger sig och det där enkla att hoppa mellan olika program och nätet är inte den piece of cake det borde. Det triggar iallafall igång reptilhjärnan rejält och jag märker att jag säger saker som jamenå, spänner käken, klickar på musen med rätt många nedslag per sekund. Sist men inte minst får jag verkligen dämpa behovet att slänga fanskapet i väggen. Min massör brukar påpeka att jag är spänd i axlarna. Inte undra på när stenåldersmänniskan i mig är redo för anfall dagarna i ända.

7 kommentarer:

Annie - PD sa...

Jag blir precis likadan. Kollegorna tittar alltid chockat på mig när jag går igång...
Datorn ska bara funka. Så är det.

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Idag var det helt galet. Sparade dokument som slutade i error. Imorgon kommer dock it på besök. Jag har lite att ta upp!

Camilla sa...

säger som annie; datorn SKA bara funka.

yllet sa...

usch. detta inlägg och de här kommentarerna är inte vad jag behöver inför onsdagens PoU & lönesamtal.. Det är jag som ÄR it.
Om än mammaledig.

Spader Madame sa...

Men datorn har väl inte gått till den andra sidan ännu?

Anonym sa...

ÅÅåååå, jag avskyr detta med kassa datorer. Är liksom beroende av att datorn fungerar...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Det ska datorn.

Yllet- Ta med hjälm ;-)

Spader- Men nära var det!

Maria- Exakt.