lördag 15 mars 2008

Ett uns av allvar.

Spinning på morgonen och sedan smet jag förbi på systemet för att inhandla vin till kvällens middag. Var inte helt nöjd med att traska in svettig med träningskläderna på men insåg ganska snart att det fanns vissa kunder som inte luktade hallon. Om cigarettrök luktar illa så luktar inpyrd cigarettrök tillsammans med stanken av sprit knappast bättre. Höga hästar eller inte vill tro att man någonstans kan påverka sitt öde men vad vet jag om det hårda livet?

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Mmm...om man nu kan påverka sitt öde, vilket jag också tror, men varför hamnar man i det hårda livet. Och "väljer" att vara kvar i det.

Svårt.

Enda svaret är väl att prova själv men det lockar inte speciellt mycket.

Synd är det om människor ibland, kan jag tycka.

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- det är synd om människor och ibland undrar jag när man ser dessa förvirrade själar.. vad var det som hände? Alla har inte det sociala skyddsnätet heller. Som i vänner och familj...