fredag 14 mars 2008

Brainstorming eller när saker spårar ur.

Miss UD- Fallskärmsjägaren, det ringer på dig ska jag ta det eller tar du det?

Fallskärmsjägaren stormar fram i korridoren med en kaffekopp, svänger in på rummet och svarar i telefonen. Helt utan bekymmer. Ropar något om kopplöpning.

Miss UD- Du är rätt duktig på att löpa med kaffekopp i handen, nästa gång övar vi med två koppar tycker jag.
Fallskärmsjägaren- Så enkelt varför inte utöka med....
Miss UD- Du skulle kunna ha en sked i munnen med en potatis på?
Miss UD- Säck, nästa gång får du springa i en säck.....
Fallskärmsjägaren- Så skulle jag kunna springa det långa varvet i korridoren också.
Miss UD- Så klart!

*letar säck*

6 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Åå den där "kaxige" fallskärmsjägaren!
Kaaaan du inte be honom översätta åt dig, till engelska.
Köp, se, stol, tio.

Eller ÄR det bara jag som är så barnslig att jag skrattar på mig åt det skämtet? öh?

Peter Madison sa...

Hmm...ni får alltså betalt för det här...?
Finns det jobb för mig med?
Jag skulle passa utmärkt! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- Hmmm. Hur menar du? :-)

Peter- konstigt va? Nåväl. Vi sköter våra affärer bra också!

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- Nu trillade poletten ner! :-)

Spader Madame sa...

Tänker Göteborg, tänker Göteborg liite till, tänker att vi får vara försiktiga med fallskärmsjägaren så han inte "säckar" ihop...som en soff"potatis" he he...

Tror du verkligen att jag "pehöver" vin på torsdag? Skämt åsido, vet ännu inte vilken mat ni ska få, jag dricker inte vin själv, men har både rött och vitt hemma... Oväntat besök?

Miss Upsey Daisy sa...

SpaderMadame- Jag och loppis kan väl ta med lite vin?