måndag 10 mars 2008

Det finns gränser.

Fallskärmsjägaren har tre barn.


När dessa tre barn kommer hem från skolan ringer de sin pappa. Pappan är hur ska jag uttrycka mig very found of just ringsignaler varvid familjen fått en egen signal. Därför hör jag minst tre gånger om dagen Kokobom med Ellinor och det händer inte alltför sällan att han även dansar lite utanför mitt rum. Jag funderar på att det här är något jag ska ta med i lönesamtalet längre fram i mars. Idag sade jag åt honom att efter klockan två varje dag kommer jag låsa in honom på rummet. Inte för att han såg speciellt rädd ut men det är ändå någon form av markering.

7 kommentarer:

Tesa sa...

Ånej, inte den!! Jag höll på att bli galen på mina arbetskamrater när de alltid skulle skruva upp volymen på jobbet (då den spelades flitigt på mixmegapol).

Huuu!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Just den. Han var in och spelade upp någon med det Hives förra veckan.. föreslog byte men fick inte igenom det riktigt..

Evalinn sa...

Hopplöst!

Jo sa...

Vad är det med folk och deras jobbiga mobilsignaler? En av mina kollegor har någon operalåt som INTE kommer till sin rätt som mobilsignal. Jag blir små-aggro varje gång den ljuder...

Smartasmia sa...

Absolut en varning! Jag hade bävat:-)

Annie - PD sa...

gaah. jag verkligen avskyr skarpt ringande signaler. Mr T höll på att åka ut på balkongen häromkvällen när han provade sig fram till en ny väckningssignal på telefonen...

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- ju mer jag klagar desto roligare är det såklart...

Jo- mmm. Det här är den värsta!!

Smartasmia- vem hade inte det. Bli inlåst på rummet är ju inte så kul direkt...

Annie PD- smart. Nästa gång slänger jag ut fallskärmsjägaren...