söndag 10 februari 2008

Top-notch?

Alla dagar ar inte som denna och tur ar val det.

1. Bussresan blev hastigt och lustigt stoppad for en poliskontroll. Tullen i USA ar inte rolig men dessa gossar ar varre. K-pistar ar anda K-pistar.
2. Den har staden har typ hundra busstationer vilket gjorde att den vi anlande till inte var ratt om man vill upp i bergen. Taxichafforens sista ord "stationen ar farlig nu haller ni hart i era vaskor" I vanlig ordning blir jag helt uppstressad och forsoker narmast att stoppa in alla vaskor under kladerna.
3. Muntlig varning av chafforen och aven skylt. Hall koll pa era saker! Varningen togs inte riktigt pa allvar av en grupp svenskar som akte med samma buss. Killen som forlorade sin vaska med pass, flygbiljetter och visakort var inte sa glad. Tjejen fran Australien langst bak i bussen var nog inte heller sa uppat.


Slutligen.

Blev jag matforgiftad pa den farliga stationen. Madde rejalt illa och blev svimfardig. Sa nu kan jag lagga till pa meritlistan. Har krakts i pase pa buss.
Och som en liten patar blir jag tvungen att fraga ovan namnda svenskgang efter en till pase. Jag ar lite darrig just nu och ska kopa en cola och ga och sova.

6 kommentarer:

Missy sa...

Det där lät ju inget vidare. Ta hand om dig nu och se till att komma hem välbehållen snartsnartsnart.

Mary Lady Luck sa...

Nu har jag missat något, var är du Wonder Woman?

stella sweden sa...

- Har krakts i pase pa buss....ahh..det later som poesi i mina oron!

- Visar min sympati genom att vagra anvanda prickar!

Tess sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...

Det låter både bra och inte så bra det där. Hoppas att du blir frisk och kan ha litet roligt snart.

Miss Upsey Daisy sa...

Missy- nu ar det snart snart igen.

Mary- costa rica..

Stella- poesi? tack for stod.

Andreas- nu ar jag fit for fight igen.