lördag 9 februari 2008

Fast Facts.

Landvetter 06.00

- Ditt pass ar trasigt sager kvinnan vid incheckningen.
- Var da sager jag knappt vaken.
- Du ska via USA ser jag sager kvinnan med lite mer skarpa i tonen.
- Jag tycker du ska ga och fa ett nytt pass direkt sager kvinnan igen.
- Det kostar tusen spann, ska du komma tillbaka och checka in senare istallet?
- Kan man inte tejpa lite sager jag.
- TEJPA? Det gar INTE! sager kvinnan som nog hatar mig for att jag ska aka och inte hon.
- Det ar nastan inte trasigt alls sager jag.
- Fnys, du aker pa EGEN risk i sadant fall. Du kan bli STOPPAD vid gransen sa att du vet!

Arlanda jattelang ko till incheckning.

- Ursakta sager det aldre paret som tranger sig forbi oss. Men vi var har forut och vi var tvugna att packa om forstar du. Vet du varfor? Jo du forstar i den ladan dar finns HEEEELA Iron Maiden samlingen. Den vager jattemycket och man far bara ha med sig 46 kilo over till USA.
- Det sager du sager jag.

De dividerar med incheckningen i en halvtimme.

New York tullen.

Saga vad man vill om tjansteman men tullen i USA. Har skojar man inte. Har star man i raka led och sager de hoppa sa fragar man bara hur hogt. Man blir dessutom mer pa sin vakt nar man aker pa EGEN RISK minsan. Att jag inte bajsade i brallan ar ett rent under. Nu ska man bara komma hem igen....

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅååååå, det är tuffare numera att resa. Men hoppas allt gick jättebra. De där halvgamla passen är verkligen dålig kvalitet på...

Blygisens betraktelser sa...

Hahahahaha..... :-)

Evalinn sa...

Haha, men du kom fram! Hoppas du kommer hem också. ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- får byta till nytt

Blygisen- mmm ;-)

Evalinn- men skraj var jag!