lördag 16 februari 2008

San Jose.

Bussresan var a walk in the park. Jag klagar inte ens pa plastsatet som liksom haftade fast sig vid min rumpa. Inte heller pa att kexen jag kopte for sju kronor egentligen var atervunnet papper med saltsmak. Fran stranden till staden pa ett litet kick*. Hotellet bokat sedan tidigare och sedan vi konsulterat taxichaffor nummet tva hittade vi dit. Ett underbart B & B som ags av ett italienskt par. Takhojden pa rummet ar narmare fyra meter och badrummet ar en vat drom. Jag huserar garna dar tills pa tisdag. Inga problem alls.


* fem timmar.

10 kommentarer:

Turtlan sa...

Följer Din resa.
Känner ryckningar i min resetarm!

Är Costa Rica något satsa på
Bussresa på 5 tim är ok, värre med 12 tim nattbuss med omkörningar som var maximalt livsfarliga. Å vi satt längst fram. Men vi kom fram....puh!

Hola hola från Suecia

Miss Upsey Daisy sa...

Hej dar!

Jag tycker costa rica ar bra. Varit i mexiko innan och costa rica kanns sakrare samt att det anda finns sa mycket pa liten plats. Nan gang skulle jag vilja besoka grannlanderna med.

kram

Turtlan sa...

Oki....tack för tipset.
Bara börja plugga spanska då!

Tänk här sitter vi på varsinn sida jorden och skriver hit och dit på samma gång.
Läckert!

Den där soffan kanske får vänta ett tag. Bättre gynna Ticket eller Resia *L*

Turtlan

PS: Sett några av mina släktingar?
Hälsa i så fall!

Miss Upsey Daisy sa...

Inte sett dina slaktingar tyvarr. Vi var inte i trakterna men nasta gang sa.

Spanskan ar sa dar. Kan nagra ord och forsta nagra ord till men det hade varit kul att kunna tycker jag..

Turtlan sa...

.....hittade den ena av Er hos den andre. Så måste det ha gått till :-))

Anonym sa...

Låter finfint! Njut ordentligt nu innan det är dags för grå Gbg. Kram!!

stella sweden sa...

Jag skulle inte ha några som helst problem med att husera där LÄNGRE än till tisdag!

(sa hon avundsjukt;)

Ha det bra o gott i värmen!

Kerstin sa...

Åh, vad hääääärligt - jag är inte alls sotis. Njuuut nu darling...

Peter Madison sa...

Hej! :)

Hmm...present sa du...!
Jag döööör av nyfikenhet! :)

Ha de bäst!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlegirl- jag var forst!

Jo- njuter i fulla drag...

Stella- mmm. det kan jag forsta!

Kerstin- och snart bar det av till paris for dig!

Peter- om jag hinner vill saga men det tror jag :)