söndag 17 februari 2008

Hogsta beredskap.

Fantasin har det val aldrig varit nagot fel pa. Man skulle kunna saga att den ibland skenar ivag lite val fort. Inatt gick strommen. Den observanta lasaren undrar sakert hur man vet det och det vet man for att man har en liten lampa tand. En annan liten detalj ar att nagot borjar pipa ute i receptionen. Lasaren som undrar lite om planlosningen for harberget kan jag saga att vi bor pa bottenvaningen och receptionen ligger precis utanfor dorren. Vi talar galler utanfor fonstret och galler for dorren for att komma in dagtid. Nar reskompisen borjar mumla om att det ar nagon utanfor med ficklampa ser jag framfor mig tva saker.

1. Strommen ar bruten av inbrottstjuvar!
2. De ar pa vag in!

Flera tankar hinner rusa fram och tillbaka. Reskompis kollar upp larmnumret och ligger i sangen med mobilen i hogsta hugg. Sjalv funderar jag pa att gomma mig under sangen. Atminstone gomma magvaskan under sangen. Stalla en stol framfor dorren, forsoker fundera ut om dorren oppnar utat eller innat eftersom det kan vara av viss betydelse. Funderar vidare pa att gomma mig i badrummet. Funderar vidare pa om inbrottstjuvarna mojligen kan noja sig med receptionen? Funderar pa att sms:a B. Osaker pa vad han kan gora hemme i Sverige men tanken tanktes. Funderar pa nar det blir gryning och hur lange vi maste ¨halla ut¨.

Det pipande ljudet slutar.

Strommen kommer tillbaka.

Det pipande ljudet ersatts av en cd klassisk musik.

Nagra timmar senare somnar jag av utmattning.

Inga kommentarer: