fredag 1 februari 2008

Katt-bloppis!

Idag vaknade jag på fel sida. Reglerna är så att katterna gärna får sova i sovrummet. Ifall de gör samma sak som jag gör när jag sover. Är tyst och stilla. Fort någon bryter mot den regeln förpassas man ut från sovrummet. Imorse förskte därför Gul och Grå med olika taktiker att återvända in i sovrummet. Gul tror helt ärligt att gräver man tillräckligt länge kan man gräva sig under dörren. Så det gör han. Gräver och gräver. Grå är lite mer förfinad i sin teknik och hon kan faktiskt kasta sig mot handtaget och komma in på så vis. Tekniken är visserligen ny och i sin linda men practice makes perfect tänker Grå och dunkar in i dörren gång på gång.

Duns.

Duns.

Duns.


Två katter bortskänkes mot portokostnaden. Bestäm er innan kvällen och ni får med en keps också. Samt 100 spänn.

18 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Toppen, en keps är precis vad jag behöver. Tror missarna vill till dalarna!!! ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- skickar direkt. Lägger i en hundralapp och keps med!

Anonym sa...

Jag har pardörrar med en list i skarven. Min katt kilar helt enkelt in klon bakom listen och öppnar elegant dörren... Har inte sovit en hel natt sen han upptäckte detta... (nån månad).

Miss Upsey Daisy sa...

Ellen- vilken förfinad teknik din kisse har. Mina saknar teknik och för ett fasligt liv samtidigt.

Sover inte heller hela nätter.....

Tesa sa...

Smarta och tydligen väldigt kärvänliga kissekatter, vad matar du dem med egentligen!? :)

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- när de väl ligger och sover uppskattar jag dem sååå i sovrummet. Men när de jagar varandra och springer runt.. inte alls såååå uppskattat!

Ville du köpe eller?

Turtlan sa...

Är de sålda och på väg i paket?

Inte intresserad för min del så kommer inte att bjuda över ev andra intresserade.

Turtlan

Tess sa...

Jag vill ha dom! Klarar dom sig utan mat från söndag kväll och till torsdag kväll? Jag är ju inte hemma.

Missy sa...

Jag tar det fega lejonet! Sambopersonen tyckte att de fick fin kontakt ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- få intresseanmälningar tyvärr..

Tess- näe. de är som mig.. äter ofta.

Missy- få får fin kontakt med det röda lejonet!

Missy sa...

Men så är han också känd sm Sambopersonen som kunde tala med katter...

Kerstin sa...

Hahahahaha - dessvärre är jag allergisk - mot kepsar :)

Spader Madame sa...

OK! Kan de handla på ICA? Har ju hört att de tar hem litet olika grejer. Annars är det väl med dina godingar som med mina kids. Sött när de sover...Men ska inte katter göra det mest hela tiden? 5-minutersmetoden någon?

När ungar inte beter sig som önskat, dvs nästan jämt, beror det "alltid" på förädrarna. Hur är det med Mattes ansvar i den här frågan...Vad står det på kepsen - "Jag vet, det är mitt fel!"???

Kram på dig...

Miss Upsey Daisy sa...

Missy- kan han tala med fega lejonet får han poäng... det är få som kan..

Kerstin- så synd!

Spader Madame- säkert mattes fel. Matte borde ha gått nån kurs!

Anonym sa...

Ro hit jamarna ;-)ett hem utan kissar är inget hem.. bara en bostad...

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- idag är jag beredd att göra det!

Elisabet. sa...

Turtlegirl tipsade om din sida och det här inlägget ..., hon hade läst o m min Pelle och hans jaaaaamanden och trampanden (på mig) hela natten.

Får du många svar på annonsen, så finns här en kattgubbe i sina bästa år och viril är han säkert .., men inte länge till .., ja, om efterfrågan på dina katter överstiger dina förväntningar .. hälsar Elisabet , matte till pilsk Pelle

Anonym sa...

Här råder fullständigt lugn på natten. Det jobbiga kommer kring 7 på morgonen då jag alltid vaknar av att jag tycker det blir trångt på kudden. Öppnar ögonen och stirrar rakt in i en stor fluffig kattrumpa som har tagit över. Bara att masa på sig och sno sambons kudde i stället ;-)