måndag 25 februari 2008

Miss Svart eller Vitt.

Jag är verkligen aldrig nöjd.

Är agendan för tom drabbas jag av panik av att jag är oälskad och ingen-vill-leka-med-mig vilket gör att jag med rask takt bokar in sjutton fika, fyrtiotolv after work och ringer runt till sextiosju personer för att prata lite. För att inte tappa kontakten.

Så andas jag ut och tänker. Jag umgås alltså är jag.

Stänger filofaxen.

Öppnar filofaxen.

Jamen nu då! Allt är uppbokat ju! När ska jag hinna att andas? Jag är ju uppbokad varje kväll och minut de närmaste åttiofem dagarna. Hjärtat slår snabbare och jag känner hur jagad jag är och varför-ska-alla-jämt-träffas-samtidigt. Det är faktiskt nyttigt att vara sjääälv. Så svär jag för mig själv och drar skämt om att det är så uppbokat att jag nog måste boka in när jag ska gå på toa hädanefter. Springer fram och tillbaka och när någon vill ses så hänvisar jag till fikatider som ligger 2009 för det är ju så mycket nu.


Sedan ebbar det ut. Det går en dag. Det går två. Sedan tittar jag i filofaxen igen och inser att det är helt tomt........WTF! Var är alla?

16 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Ska vi boka in en träff tycker du.... ;) Skärtorsdag?

Miss Upsey Daisy sa...

Klart vi ska! Jag är bara ironisk över mig själv! Jag kan komma till lilla byn så kikar jag förbi hos farmor & farfar innan. Det är ju ändå på vägen.

Vore kul om Spader Madame kunde hänga på?

Jo sa...

Hihi :) Det finns säkert någon härlig diagnos för sånt där. Umgänges-schizofreni eller nåt liknande. Men vi tycker om dig ändå och ställer oss gärna på kö när du har agendan full :)

Miss Upsey Daisy sa...

Det är bara jag som är knasig.

Och överdriver nåååågot.

;-)

Vi tar en liten inredningstur så får du vara smakråd :-)

Anonym sa...

Åh det där känns igen!

Tesa sa...

Jisses! Jag som får ångest bara jag har en kväll bokad! Då känner jag mig uppbunden, jag kan inte hitta på nåt spontaaaant! :D

Spontant innebär förstås inte att jag nödvändigtvis är själv, bara sista-minuten-påhitt, sånt jag gillar bäst!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tror du är min långa, smala borttappade tvillingsyster. Jag är exakt likadan (och just nu väldigt glad över att denna veckan är uppbokad eftersom förra veckan var så lugn)

Annie - PD sa...

Hahaha - så är det när man är poppis! Och nu har vi en dejt inbokad också :D

Missy sa...

Känner igen det där. Alltför väl...

Miss Upsey Daisy sa...

Emma- hej syster!

Tesa- jag har en dubbel personlig.. ibland älskar jag det spontana och ibland är jag filofax nazi...

Miss E- smala syster?!!

Annie- poppis eller ... tjatig? ;-)

Missy- då är vi systrar med miss E :-)

Anonym sa...

Kanske är ett stadssyndrom???

jag känner igen míg lite..blir stressad av för tom kalender... å andra sidan när man har 1000 roliga uppbokade saker hinner man inte riktigt njuta av dem eftersom att man mentalt är lite på nästa roliga sak man ska göra..Och hur man ska hinna och när ska man vila och så...

Miss Upsey Daisy sa...

Trasan- håller med och när man beklagar sig säger folkt "jamen, det är ju roooooliga saker ju".

Lagom är ett bra ord annars ;-)

Laila och Johan sa...

Vi kollar med Fröken Spader tycker jag! Du får gärna hänga på och hoppa isvak om du vill..;)

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- isvak? oj. Kanske....

Spader Madame sa...

Alltså brudar- ISVAK = BIG NO NO!! Jag kommer inte till byn förrän isvaks-tokeriet är över. Annars får Loppis dyka upp i vår by och sova kvar hos mig, för tillbakaresa långfredag med mig och kidsen... NU shopping...KRAM

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- skitbra idé ju!!