måndag 12 februari 2007

Äta bör man annars dör man.

Idag fick jag ett mail av en kund. Just det är inte så konstigt alls. Det konstiga var att hon ville att jag skulle skicka ett recept till alla som var på listan i mailet. För sedan skulle jag få hela 36 recept? Jättebra. En grej bara. Jag har inte bakat den endaste lilla bulle på tolv år. Min fyra i hemkunskap grundade sig på pluggande.. knappast mina talanger i köket. Men jag var inte som Daniel i 8C* iallafall. Han dammsög disken en gång. Det är ingen bra grej. Det blev även Daniel varse om.

Jag lutar mer åt "trial and error" metoden. Men jag har avancerat rejält. Idag lär jag mig lite om vilka kryddor som passar ihop. Ett rejält hopp från min något experimentiella ungdom där jag vill minnas mig att jag provade huruvida man kan steka/värma i mjölk om man saknar smör.. eller om det går att värma bröd på svag värme på spisplattan. Det går inte * 2.

* Det var inte jag!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Steka i mjölk, elda i brödrosten och spela stämningsfull klassisk (läs hetsig) musik... jojo det var tider det, haha...

Miss Upsey Daisy sa...

:-)

Anonym sa...

13 år sen var det... *suck* vad många år man måste ha levat när man minns sånt hehe...

Vá har inte du tinat bröd på plattan??? ;)

Hur var receptet i Scheweiz då? var oxå en höjdare har jag för mig...


Du kan få nåt av mina om du behöver:D

Miss Upsey Daisy sa...

Recept och recept. Vissa har det i blodet!

Anonym sa...

Mina vänner tror nog att jag är i extremt behov av recept, för jag har fått det aktuella kedjebrevet fyra (4) gånger. (Så du behöver inte skicka det vidare till mig om man säger så.)

Jag!?! I behov av recept? Som får matlådor av min mor varje vecka! Och är det så att hon inte har så det räcker till alla dagarna så finns det en superb personalrestaurang bara nån km härifrån som säljer matlådor för 45 kr. Vad är det då för vits att laga mat själv? Om man dessutom är lite smart så skickar man nån annan att köpa lådorna och så ber man dom säga att det ska vara MYCKET mat. För då räcker en låda i två dag - HALVA PRISET!

Nä, jag har inte skickat vidare en enda gång. Som tur är. Hur glada skulle mina mail-vänner vara när de får samma mail av mig för fjärde gången?

Eller kanske jag skulle ha utnyttjat jobbets adresslista??? Jag menar, det är ju en hel del som jobbar på det här företaget...

Anonym sa...

Och vad är det för fel på arla.se, tastline.com, ica.se etc ? Varför skicka kejdebrev för att få tag i lite recept.

Miss Upsey Daisy sa...

vet inte..har aldrig besökt en sådan sida...

Min pojkvän kan kocka! Det är en bra grej :-)