onsdag 28 februari 2007

Namnsdag.

Idag har jag namnsdag. Grattis alla Maria! Det är tårta på jobbet idag. Egentligen för chefen som fyllde år igår. Men jag ska låtsas att det är till mig.

Info
Namnet är hebreiskt och betydelsen är oviss. Några menar att det betyder gåva eller älskad.I den kristna världen är Maria världens vanligaste kvinnonamn. Under medeltiden var det dock inte vanligt på grund av dess helighet.Olika smekformer är Maja, Majsa och Maj. Engelsk form är Mary och fransk form Marie.

4 kommentarer:

Tess sa...

Då har jag också namnsdag! Jag heter också Maria.

Grattis till dig och mig!

Kram kram

Miss Upsey Daisy sa...

Grattis till oss!

Anonym sa...

Jag har ochså namnsdag! Grattis på di g med!

Miss Upsey Daisy sa...

Grattis Christina! Maria är ett enormt ovanligt namn må jag säga ;-)