lördag 17 februari 2007

Raggsocketankar.

En kopp kaffe. (Med mjölk)

En dator.

Jag. I sällskap med Norah Jones som bara är behaglig och lugn i min dator. Smått poetiskt känner jag mig. Nog rätt bra för en person som lever sitt liv på tok för mycket i 120 km i timmen. Väntar på flickorna som kommer hit och äter varma smörgåsar så ska vi tillsammans raljera över alla deltagarna i melodifestivalen. Man är ju aldrig så bra som när man står brevid.
Vad det än må gälla? Eller som när man kan säga "så skulle jag ha gjort" när man tittar i backspegeln och har alla förutsättningarna klara. Lätt att vara efterklok. Alla kan vara perfekta när man står brevid och har noll att förlora.

Raggsockor på. Huvtröjan på. Trött efter ett pass på gymet och en långpromenad i skogen. Imorgon sista skidåkningen innan stora prövningen om en vecka. Borde nog oroa mig mer än vad jag gör. Men vad skulle det hjälpa i sådant fall?

Och ikväll. Må bäste man/kvinna vinna! Jag vinkar och hejjar från min plats i soffan.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Låter trevligt med flickorna på besök. Ha det så trevligt ikväll. Puss.

Miss Upsey Daisy sa...

Detsamma!

Myskväll :-)

kramkram

Anonym sa...

Sebastian -varför då? Då var Måns låt bättre, den kommer jag ihåg iallafall. Och varför inte The Attic? Och Nanne -nej tack - vi har hört det förr.

Miss Upsey Daisy sa...

Flickorna i soffan undrade varför Magnus inte fick föja med och leka?

Varför the Sebastian? Varför rött?

Anonym sa...

För att Sebastians låt var bäst så klart!!! Av de som deltog i omgång 3, alltså...

Miss Upsey Daisy sa...

Magnus kom flickorna i soffan fram till.. :-(