söndag 25 juli 2010

Yet Another Success Story.

Steg på tåget i Kil både regnvåt & stressad med tre väskor och två kattburar och konstaterade i förbifarten att det sitter en kvinna med en hund mittemot mig. Jag hinner knappt sätta ner min rumpa på sätet förrän hon lutar sig fram och frågar.

-Det är katter i burarna va?
-Öh, jo det stämmer.
-Inte bra. Inte bra alls. Min hund gillar inte katter alls. Hade en förut den fick vi avliva. Han jagar katter. Han äter katter.
-Äter katter?
-Äter katter! Jag tror jag flyttar mig tvärs över gången. För säkerhets skull.
-För säkerhets skull?
-Japp. Men oroa dig inte jag virar kopplet runt handleden så bryter han handleden av mig först om han skulle göra ett utfall. Ser du förresten hur nosen rör sig? Han känner lukten dina katter.

Och nej. Den här gången somnade jag inte på tåget som jag brukar.

10 kommentarer:

Sara sa...

seriöst? Vilken dum människa alltså.

Miss Upsey Daisy sa...

Sara- Seriöst flyttade hon på sig för att hennes hund dödade/hatade katter. De satt ju i burar men det var sådär bekvämt att sitta där. Det var någon form av terrier/grythund som hon hade...

No-one sa...

My GOD!

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Hunden tittade på oss HELA tiden och gled liksom närmare och närmare...

emve sa...

Näe... fy vad läskigt!!! Jag hade varit jätterädd.

En bekant till mig berättade en gång helt avslappnat att hans hund dödar katter. "Han tar en katt en katt då och då, är väl jaktinstinkt", precis som att det inte var nån big deal alls.

Vi är inte alls lika bekanta längre.

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Fy. Jag förstår att du sade upp den bekantskapen pronto. Om man har en hund som är farlig för andra HÅLL DEN DÅ KOPPLAD!!

Anonym sa...

Äh, bör man ha sådana hundar på almänna kommunikationer? Eller var hon bara sugen på en egen kupé?

Cecilia sa...

Allvarligt, hundar äter ju inte katter. Om det inte är nåt fel på dem och/eller deras ägare. Vi har en stor labrador hos oss nu, han äter gärna hela tiden och nästan vad som helst. Men skulle ju aldrig komma på tanken att stoppa i sig en katt.

Turtlan sa...

...gick på tåget i Kil...


Men hur åker du då när det är byte i Kil....?

Undrande nära Kil :-))

SJ borde ha hundfria zoner för katter och kattfria zoner för hundar så inte sånt uppstår!

Vilken resa!

Miss Upsey Daisy sa...

Frunatmaken- Jag tror hon överdrev en smula men det var ändå obehagligt med en mellanstor hund som totalglodde på "oss" hela resan. Då är jag inte alls hundrädd.
Cecilia- Jag har inte heller hört det. Men det räckte för mig att veta att hennes hund ville döda mina katter för DET tvivlade jag inte en sekund på.
Turtlan- Hur jag åker är en liten hemlis ;-)