fredag 30 juli 2010

Tillbaka till Barcelona.

Undertecknad och en handfull av de närmast sörjande ska ju åka till Barcelona mitten av september. Vilket får mig att tänka på förra gången jag var där(eller enda gången om man ska vara petig). För fjorton år sedan när jag tågluffade hamnade jag bland annat i Spanien och just i Barcelona rasade världen ihop en smula.

1. Jag ringde hem och fick veta att en av mina kompisar tagit livet sig. Med facit i hand var det nog inte så oväntat men ändå.
2. Min dåvarande pojkvän gjorde sedan slut någon timme senare. Han var med på resan. Den tajmingen får han inget direkt pris för.

Kanske en av mina sämsta resor. Ever.

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Det är därför som den här resan kommer att bli omvänd. Bästa resan? Ever?

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Bästa resan har jag redan haft. Ever.

Evalinn sa...

Oj, ja det låter ju riktigt hemskt! Den här gången kommer resan att bli mycket bättre.

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Såklart. Bara en reflektion inget annat.

tesa sa...

Då kan den här bli bästa resan, du vet ju inte om du haft den bästa än, bara den bästa hittills!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Inget jag utgår ifrån..du vet hur det är.. man kan bli besviken på Barcelona? Vi pratade ju om det igår....

Tesa sa...

Du tänker så... hm, sant men vänner och upplevelse kan trots allt väga upp både det ena och det andra!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Jag tänker att man inte ska ha FÖR höga förväntningar på något? Glädja sig såklart men utgå ifrån att det blir den bästa resan ever....