onsdag 7 juli 2010

Tycka om.

Det verkar ha hänt något medans jag var borta ett par veckor. Tidigare kunde vi samlas och fika och det var inte ens varje dag. I måndags samlade Fallskärmsjägaren ihop vår lilla skara på jobbet för att vi skulle Tycka Om Varandra en stund tillsammans med en kopp kaffe. Värt att nämnas i fallet är att soffan ifråga är en Helgsoffa där vi framledes bara suttit på fredagar annars är det bardisken som gäller. Nåväl. Andra regler i semestertider.

Så där satt vi en tapper liten skara i soffan och Tyckte Om Varandra. Om man har varit ifrån sin kollegor kan det bli väldigt intensivt att sitta i en soffa och Tycka Om Varandra. Först var jag lite osäkert på vad som egentligen krävdes av mig i fallet men det gick förhållandevis bra men man måste ju ändå våga visa sina känslor. Tydligen innebar inte Tycka Om Varandra I Soffan på något vis att man behövde vara snäll utan sedvanlig ironi passade in även här. Ironi passar strålande ihop med en kaffe också.

Jag var dock den första att ge upp och reste mig upp och meddelade att nån jävla måtta fick det var på Tycka Om I Soffan och nu orkar jag inte med det här så jag går och jobbar istället.
De är för gölle ändå tänkte jag när jag leende gick mot mitt rum.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte alls om jag begriper hur man gör.

Miss Upsey Daisy sa...

FAM- Det var mer ett nytt ord för att fika ihop ;-)

C. Meow sa...

De har saknat dig ...

Evalinn sa...

Jag förstår precis, skulle ha gjort likadant!

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Vem vet?
Evalinn- He he