måndag 26 juli 2010

Appropå att gå ut på hemmaplan.

Efter fredagens sangriakalas styrde några ut på festligheter på lokal. Det är bara att inse att man kommer från "ett mindre samhälle" om en gammal klasskompis från grundskolan nej jag har honom inte på Facebook som man mer eller mindre inte pratat med på mer än femton år ändå har full koll på att jag bor i Göteborg. Full koll! Och jag kände knappt igen honom. Fy skäms på mig.

När folk har sådan där koll på mig. Hm. Pendlar mellan att tycka att det är en smula charmigt till att det är VÄLDIGT obehagligt.

5 kommentarer:

S.W sa...

Läskigt. Jag försöker det bästa jag kan att glömma mina småstadsrötter. Vet inte om det någonsin kommer lyckas?

Spader Madame sa...

Tycker det ligger närmre charmigt ändå... men det är lätt att säga när ingen håller sådan koll på en... nej -men vad säger Spader, glömde bloggföljerskan från hell, blondinen... men annars så!

Turtlan sa...

Exakt samma har jag varit med om!!!

Blev väldans förvånad vad personen sade och visste om mig. Allt stämde inte men närapå.

Det var liksom självklart att hon skulle veta "allt" och när jag inte öppnade mig och berättade om allt om mitt liv så blev det fel för henne.

Jag tror att vissa personer i sk. mindre samhällen är så vana ha koll på allt och alla i sitt vardagsliv där. Det är liksom bara så.

Sen när man flyttat från till en något större stad där man inte kan / vill ha full koll så blir man så förvånad att folk kan ha sån koll.

Väcker många tankar detta.

Hoppas kvällen blev bra trots detta.

Miss Upsey Daisy sa...

S.W- Försöker. Det går sådär. Eller det går bra förutom när jag är hemma..
Spader- Nja.Jag vill tro att ingen vet vem jag är... Men kanske inte då?
Turtlan-Kvällen blev bra men jag blev förvånad för jag kände nästan inte igen honom... hade han inte pratat med människor som jag kände igen hade jag nog inte vetat vem han var...

Märta sa...

Hehe.. småorternas förbannelse! Ibland kan det vara lite svårt att andas. Eller uppbåda kraft att orka lyssna på allt skvaller.. Antar att man får ta det som en något skruvad komplimang att människor man inte känner är så intresserade av ens göranden och havanden.. ;)