onsdag 21 juli 2010

Semestervanor på jobbet.

1. Jag går runt med min radio. Tar med den och hämtar kaffe. Går och printar med radion i näven. Jag tar inte med den på toa dock. Men annars. Vi lever tillfälligtvis i symbios jag och min radio.
2. När jag sitter och jobbar spelar jag galet högt. Sjunger en smula gör jag med. Eller sjunger? Vad innebär egentligen ordet? Vem bestämmer om det är sång eller något annat?
3. Går barfota. Fast jag har skavsår så det är därför.
4. Tuggar tuggummi för kung och fosterland. När jag inte "sjunger".
5. Avslutar samtal med kollegor annorstädes med "jolly good".

6 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Vad lyssnar du på?

Miss Upsey Daisy sa...

Plastfarfar- Just nu reklamradion bara. Annars är jag en P3 person. Vad brukar du lyssna på?

Plastfarfar sa...

Jag är gammal nog för dem, så det blir P4.

Evalinn sa...

Barfota är bra när man har skoskav, har kört samma trick här!

LabHäxan sa...

Haha... ja så kan man också göra. Jag är en trogen P3 lyssnare, särskilt "Christer" kl 14.

Miss Upsey Daisy sa...

Plastfarfar- Också bra.
Evalinn- Och är man bara tre på kontorer kan man skarva lite ;)
LH- Christer är toppenbra!