lördag 3 juli 2010

One Small Step For Mankind...

... men jag var nästan inte alls flygrädd till Portugal även om jag i mitt stilla sjuka sinne tänkte när jag såg att vi skulle flyga med Tap och inte med SAS fast de är ju med i Star Alliance såklart att Mondieu jag har ingen koll på hurvida Tap låter sina plan ramla ner från skyn okontrollerat. Sådant råkar nämligen vara väldigt viktigt för mig.

Men som sagt var. Jag var nästan inte alls flygrädd. Hur man nu egentligen definerar flygrädd? Vara smått hysterisk är förresten bara charmigt.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Även jag om faktiskt inte är flygrädd, bara enormt angripen av resfeber som är något helt annat men ändå ganska plågsamt, väljer helst flygbolag som inte låter sina plan ramla ner från skyn okontrollerat.

Och jag är glad att du också lägger vikt vid det, även om du inte la tillräckligt stor vikt vid att se till att kunna blogga under resan. Vilket gjorde att vi (ok, jag) levde i oro att du faktiskt hade försvunnit från jordens yta. ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Reste inte med någon bloggare denna gången så jag ville liksom inte leta internetcaféer på samma sätt som jag gjorde när jag var i Kambodja. Så var det lite en time-out från hemma med...

Anonym sa...

Den där sortens rädsla verkar ha ganska lite med rationalitet att göra i vilket fall så statistiken kanske inte spelar någon roll.

Miss Upsey Daisy sa...

Frunatmaken- Den är bara skum fast jag kikar ändå...

No-one sa...

Du är grym! :) Jag är iaf impad. Så det så.

Märta sa...

Smått hysteriskt är ett naturligt tillstånd när det vankas flygning. Tror det faller inom ramen för cool och världsvan..
Underbara bilder från Portugal btw!!

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Jag tänkte på dig.:)
Märta- Oh tack. Håller med. Smått hysteriskt är småcoolt ju.