tisdag 24 mars 2009

Släktskap.

Igår dök det upp tre kollegor på mitt rum. Inte speciellt ovanligt alls men iallafall halkade vi in via Fantomens familjesituation (barn, hund, you name it) in på Bamses dito. Någon hade läst Bamse för sina barn medans de andra har läst Bamse såsom jag själv. Det diskuterades dels den numera klassiska serierutan där Rune Andersson beskriver hur Bamse bonkar på Brummelisa fast med orden. "Den natten kramade de varandra länge" Sedan föddes ju tre barn. Dock lämnades lite lösa trådar såsom jag ser det hela.
  • Det fjärde barnet de fick, varför var det speciellt? Småbarnspappan hävdar att det var väldigt smart. Jag hävdar att det var något som inte stämde.
  • Visst får Billy Boy Bamses häst en flickvän? En gul häst med brun man och svans?

Rune Andersson var överlag mycket för att para ihop de olika figurerna. Det var liksom ingen som satt där på sin kant som den eviga singeln utan de blev väl mer eller mindre sambos hela högen. Det är väl det delen och dunderhonungen som gör det hela overkligt.

13 kommentarer:

Tess sa...

"Du har så rätt,
din lilla sprätt!"
som en fd kollega brukar uttrycka sig.

Visst hittade Billy Boy en vacker hästdam, och ett barn fick de också.

Inga fertilitetsproblem där inte!

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Han var mycket för parförhållanden och för barn den käre Rune. Inga nyheter om det fjärde barnet de fick då?

Susanne och Pebbels sa...

Hahaha, ni har för mycket tid över på jobbet ;)

Anonym sa...

Nu har jag varit ifrån Bamse ett tag men Skalman är väl fortfarande singel eller?

Tess sa...

Hmmm, det fjärde barnet tror jag kom till i slutet av min Bamse-period, så jag minns inte hur det där var.

Men jag minns att Teddy hade glasögon och blev retad i skolan av den där pojken som hade en elak pappa.

Och så minns jag att Vargen blev snäll bara för att Bamse var snäll mot honom och lät honom vara med i gänget.

yllet sa...

Hon heter Brumma och är lite speciell. Väldigt snäll mot alla. Blir inte stark av dunderhonung men får heller ej ont i magen. Hon är inte som alla andra helt enkelt. :)

Spader Madame sa...

Alltså- jag låter Junior sköta läsandet av Bamse själv, men inser nu att det kan vara av ondo! Man har ingen koll helt enkelt.

Anonym sa...

Brumma har väl nån sorts störning som man aldrig får veta mer om, tror jag?
Vet att Skalman tog sig an henne för att hon var "speciell" och att man inte fick bli arg på henne.

Och Skalman, hittade han nån till slut? Han känns inte som förhållandetypen.

Tess sa...

Skalman kan man väl säga att han har ett förhållande med sin mat- och sovklocka?

Jag menar, hur många skulle stå ut med att ens partner hade ett liv som var så extremt inrutat? Och jag tror inte att Skalman skulle vilja tvinga nån annan att leva på hans sätt. Han verkar vara väldigt liberal faktiskt.

Missy sa...

Brumma, det fjärde barnet, kunde inte tala. Så var det. Men varför var oklart.

yllet sa...

Fast nu kan Brumma prata. Men Lille Skutts och Ninas son (?) Minihopp.
Joråsåatt.
Snart. Snart ska jag skaffa mig ett liv! :)

Fegisen P. sa...

Skalman är väl den eviga singeln? Men så var han ju den ende som var riktigt smart också.

Miss Upsey Daisy sa...

DaT- hehehe.. det diskturas ju inte Bamses familjliv var och varannan dag direkt :D

Tanten- Skalman dejtar ju inte. Glömde honom totalt ju!

Tess- Han hette Burre visst hette han! Vad man minns helt plötsligt.

Yllet- Visst var det så. Han var ultrapedagog den käre Rune..

Sofia- Skalman var nog den eviga singeln men vem behöver någon när man har allt i sitt skal?

Missy- aha.

Yllet- Varför skaffa dig ett liv? Du vet ju allt som jag vill veta :D

Fröken P- Skalman var smart. Helt rätt. Som sagt var.. varför behöver man någon när man har ett toppenskal?