söndag 22 mars 2009

Nästa mascara blir vattenfast.

Häromsistens tror jag vi pratade om när man gråter till allt. Extreme Homemakeover och liknande. Den lilla militanta veganen i mig upprörs av det mesta. Igår blev jag förfärad när hon den där norrländska på Robinson halshögg en ödla bara så. Idag zappade jag runt tyckte synd om all fisk de drog upp på något fiskefartyg. Jag vill poängtera att jag inte grät. Men lite närmare den tiden i veckan så hade jag säkert gjort det. Jag var endast saved by the bell så att säga. Det blir värre med åren. Kom tillbaka om 20 år och jag är säkert som en sådan där fruktperson i Notthing Hill som bara äter fallfrukt. Eller kom tillbaka om 19 år. Ska jag leva på fallfrukt lär jag ju trilla av pinnen rätt snabbt.

7 kommentarer:

emve sa...

Jag skrev precis ett inlägg lite på samma ämne :P

Vattenfast mascara... mycket god idé.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Det är lugnt, jag lipar till allt numera också. Vattenfast mascara for the win!

Evalinn sa...

Inte lätt det där!

Anonym sa...

Låter lite som jag. Bryter helst inte ens av en gren (inbillar mig att den skriker då, i en frekvens som jag inte hör. Såg ett program om det en gång.) Fast jag har inte börjat tycka synd om frukter än. Det kanske kommer. Då blir det svårt.

Katinka sa...

Haha..jag är också av den blödigare sorten och förstår dig precis! Hur kunde hon bara hugga huvudet av den där ödlan sådär??
Chockerande var det ju!

Vet dessutom precis vad du menar när du säger att du varit kvar på after worken än idag om du kunnat. Därför r en avstängd mobil perfekt ibland ju...

Jo sa...

Det värsta var väl inte att hon högg av det bara så, utan att hon plågade den... Om man nu MÅSTE ha ihjäl ett djur (vilket inte var tvunget i detta fall), så kan man väl göra det så smärtfritt som möjligt och inte dutta macheten i nacken på stackaren?!

Hon verkar skum, den där.. Och inte var det någon nytta med att ha i hjäl den stackars ödlan heller?

Miss Upsey Daisy sa...

Em- God idé!

Miss E- Två personer alltså.

Evalinn- Lipandet måste bort.

Speja- Gränsern går någonstans INNAN frukterna tror jag.

Katinka- Du och jag ska med andra inte gå ut och parta ihop.. Eller ska vi just det?

Jo- Hoppas hon blir hemröstad det snaraste..