tisdag 3 mars 2009

Och svans det har hon ju redan.

I natt dök Satan upp i vårt hem. Dagtid heter hon Saga men nattetid är hon Satan. Satan på natten har prioriterat bort sömn. De har ju inte jag så det är där våra intressen går isär. Inatt var jag på väg att sälja henne till vem som helst. Problemet var att den enda person som liksom var i krokarna och kunde köpa var B. Det hade ju inte löst några problem direkt. Den här planen om att stoppa i vrål-apan p-piller istället för att sterilisera vederbörande verkar falla bort pö om pö. Även om kattungar hade varit trevlig.

10 kommentarer:

Jenny sa...

Löper?

emve sa...

Åh jag har haft satan i mitt hus... En liten honkatt som löpte varannan vecka. Lät som en ko stod och vrålade i vardagsrummet. Kastrering blev det ganska snabbt och sen blev hon en supermysig kisse igen.

Fröken Svensson sa...

Åh vad jobbigt. Vet hur det är. Min katt löpte så där 1 gång bara, sen nu efter att jag ger henne p-piller varje vecka är det lugnt. Min katt var satan inatt då jag hade herrbesök, hon sprang runt o lekte hela natten, vilket hon aldrig brukar göra ;)
Kram

Jo sa...

Hon borde väl bli lugnare av p-piller, men är hon så brådmogen, den lilla?

Miss Upsey Daisy sa...

Jenny- Tror det. Hon är så orolig..

Em- Tror hon löper. Men inte säker. Hon vrålar visserligen inte men är så orolig och dampig... Det kanske inte blir

Frk Svensson- Måste bara klura ut om det är p-piller eller sterelisering som gäller. Inte tänkt klart där än..

Jo- Kollade med uppfödaren och de kan börja löpa från 6 månader. Hon är åtta...

Anonym sa...

Man kan undra om hon varit här inatt för jag har sovit hur dåligt som helst. Tror Du att hon kan ha varit här?

:-)

Anonym sa...

Men det är ju Mars - då växer väl hornen ut på alla katter?

Katinka sa...

Håhå, det där är verkligen jobbigt. Min hund är helt galen just nu för alla tikar i området verkar löpa för tillfället och han bara piper och vill ut, matvägrar och fjantar sig. Det är ju så man blir smått tokig ju...

Tess sa...

Mimmi blev med kattungar när hon var sju månader.

Det vet jag bestämt, för jag såg när kattungarna blev till, och jag var även med när kattungarna kom ut.

Så hennes dotter Cissi började vi ge p-piller från sju månaders ålder tills det gick att kastrera henne vid ett års ålder. Men detta var ju på stenåldern, dvs 1987, så det kanske går att kastrera honkatterna tidigare nu.

Miss Upsey Daisy sa...

Susanne- Det tror jag säkert. Hon är en kvick liten rackare...

Speja- Jepp. Hornen dyker upp...

Katinka- Det är kåta små rackare vi fått på halsen ;D

Tess- Jepp. De kan bli med kattungar väldigt tidigt om de vill sig illa..