tisdag 17 mars 2009

Mera kontor.

Just när man tror att det inte finns mer att berätta om kontoret kommer ännu mer intressanta saker. Det tar liksom aldrig slut. Liksom min ironi. Turen går härmed till historien om Skåpet Med Knäckebröd. Hos oss på kontoret finns ett Skåp Med Knäckebröd. Flertalet kollegor har ett paket. Jag har flera. Frågan är bara vilka. Jag köper. Stoppar in i Skåpet Med Knäckebröd. Sedan glömmer jag bort vilket som är mitt. Lägger huvudet på sned och lånar en skiva av en snäll kollega. Dagen efter köper jag ett nytt paket. Stoppar in i Skåpet Med Knäckebröd. Idag tröttnade jag på att stoppa in köpa knäckebröd till Skåpet. Så idag skrev jag en post-it och smackade på paketet. Det här är ditt paket Miss UD. Kollegan tittar roat på mig och meddelar glatt att den där lappen kommer de ta bort. Man kan bara inte vinna i kampen mot Skåpet Med Knäckebröd. Inte när det finns allierade bland ens kollegor.

10 kommentarer:

Tantti sa...

Haha, på mitt jobb har vi problem med bortglömda matlådor som ingen vet vems dem är.

Miss Upsey Daisy sa...

Tantti- Hos oss är det knäckebrödet... en masse.

Enannan sa...

Nu vet ju inte jag hur många ni är... Men kan ni inte turas om att handla lite olika sorter när det är slut?

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- Det är inte så illa. Det är mest jag som äter knäckebröd i perioder och inte vet ifall jag har i skåpet eller ej...

Camilla sa...

hahaha! :D

Anonym sa...

Om man äter någon annas tryffel hade det varit en sak men knäckebröd...
Tjohoo, äntligen dags för lite knäckefika?

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- :)

Mr Epo- Det handlar mer om att jag borde komma ihåg/märka istället för att köpa paket och tjonga in ibland. Glömma bort vilket som är mitt ( för jag är inte en storkonsument) och sedan köpa ännu mer.

Annie - PD sa...

Haha - lite som ett svart hål... :)

Tesa sa...

Hahaha, men hur gör alla de andra då? Lånar de fritt utan att fråga?

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Exakt. Ett svart hål.

Tesa- Vet inte. Skumt är det.