lördag 15 maj 2010

Svar till "Förrvirrad i Göteborg"

Flertalet år har jag jagat sommaren.
Haft femtiotolv planer (ibland mer).
Flertalet väderberoende.
Så har det regnat.
Det har varit nästan arktisk kyla.
Men har jag fattat?
Knappast.
Jag har haft kvar tänket.
"I sommar ska jag".
Och innan jag har hunnit säga flaska.
Har sommaren nästan varit förbi.
Man kan bara känna sig lurad.
Snuvad på konfekten så att säga.

Men i år.Nya tider. Andra bullar.
Bätte förekomma än förekommas.
Jag ämnar nämligen att bestämma när sommaren är.
Det är så smart att jag knappt fattar hur genialisk jag är.
Fast jag behöver lite hjälp ändå. Av er. Jag tror ni är smarta!

När exakt börjar sommaren?


Svar till "Förvirrad i Göteborg"

4 kommentarer:

anna sa...

här känns det som om den börjat i helgen (för alla utom oss som ligger inne sjuka då). men jag tror att den bara luras.

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Så sommaren började idag. Är det så?

C. Meow sa...

I Luleå började sommaren i torsdags och den är här för att stanna! Länge !!

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Samma för Göteborg tror du? Säg Säg?