söndag 25 april 2010

Jag när en apa vid min barm.

Igår ägnade personerna ifråga kanske vill vara anonyma två äldre släktingar till mig tre timmar åt att höja nätet på balkongen så att katt-bos kan vara ute glo på fåglar och annat som katt-bos gillar. Det tidigare nätet hade redan Saga som tydligen varit en apa i sitt tidigare liv redan forcerat sisådär femtiotolv gånger.

En snabbanalys.

Miljö: Nät två meter högt.
Deltagare: Saga, Mumin och undertecknad.
Trigger: Odefinerbar småfågel även kallad "bytet".
Scenario: Saga ser fågel ser nätet förvändlar sig sjäv till apa hoppar över skiten. Jag rusar ut i pyjamas fångar en upp och ner vänd katt som hänger utanför nätet. Får tag i svansen. Saga låter meddela genom ljud att jag är en jävla party-pooper och jag kallar henne för förbannande kattjävel.
Ungefärlig tid: i runda slänga sju minuter.

Helvetes jävla fanskaps helvete.

15 kommentarer:

emve sa...

Tak på skiten. Jag säger bara tak.

//Innehavare av likasinnande apor

Den tjocke konsulten sa...

Ja näta in rubbet är nog enda chansen, ram av vp-rör med hönsnät över eller vad kör du? De vanliga blåa fruktträdsnäten har de väl sönder.

Plastfarfar sa...

Ursäkta att jag skrattar.

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Inser det. Tak på skiten.
DTK- Jag kör hönsnät som är två meter högt + vanliga balkong. Hon klättrar så jag får nog köra ända upp till nästa balkong helt enkelt..
PF- Ingen fara. Men lite ledsamt är det... Mest synd om henne som inte kan vara ute..

C. Meow sa...

Hrrrrm - skrattar inte alls. Inte så mycket i alla fall. Men surt ... Det är ju så tråkigt att inte kunna ha henne ute. Mumin fattar väl ingenting som vanligt :)

No-one sa...

Dessa djur!!!

Lycka sa...

Hela vägen upp är nog enda lösningen. Trist om de inte kan vara ut alls annars.

Lycka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...

Den eviga kampen mellan Superkitten och Catwoman. :-)

Jag tror det är en konspiration för att se till att hålla din reaktionstid och dina reflexer i topp.

Eller så kan det bara vara så att det ligger i katters natur att åsidosätta naturlagarna när det finns en fågel att fånga.

Nej, det är en konspiration. Kambodjaresan var nog också en del av träningen. Snart kommer du bli kontaktad om ett uppdrag som handlar om någon skatt i en gömd grav i en djungel någonstans.

Miss Upsey Daisy goes Lara Croft.

Turtlan sa...

Vi bodde på en lodge i Sydafrika som tog om hand om olika skadade kattdjur av skilda storlekar.
Målet var att placera ut dem i naturen igen vilket för det mesta lyckades.

Det var allt mellan geparder till afrikansk vildkatt.

De katter som inte kunde återgå till det vilda livet så var målet att placera åter deras ungar till naturen.

I alla fall... där fick vi se att kattdjur är ena rackare på att HOPPA HÖGT!
Ett kattdjur stort som vår lokatt kunde hoppa rakt upp sådär 2-3 m utan ansats.
Men bara rakt upp och inte rakt upp OCH framåt. För vore det så så hade de kunna hoppa över stängslet.

En härligt och spännande besök!

Bäste fröken katt har något att brås på utan tvekan! Så inte undra på att hon klättrar mm för det gör också hennes släktingar.

Ett helt naturligt beteende ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Exakt. Han lekte med ett löv på balkonggolvet och var lycklig.
Alexia- Dessa apor.
Lycka- Inser det..
Katarina- Det var fint sagt eller så. Gud dessa håriga katt-bos. Så mycket glädej och så mycket frustration i samma paket ;-)
Laura Croft? ;-)
Turtlan- Hon hoppar HÖGT och hon hoppar FRAMÅT. Men visst är de duktiga de där kattdjuren. Önskar bara att det inte innebar så mycket jobb för mig..

Märta sa...

Hehe.. Spänstig liten rackare det där kattskrället! Lätt att bli lite imponerad! ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Märta- och lite sur samtidigt.

Spader Madame sa...

Miss UD, party pooper... skrattar på mig! Hoppas du får till ett nät som funkar.

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Får klura vidare..