söndag 25 april 2010

Och så tänkte jag till.

I fredags packade jag ihop mig snabbt, sade till Fallskärmsjägaren att "hej-nu-flexar-jag-hemåt-ha-en-fin-helg-hörrududu-hej-å-tack" och susade iväg låste upp cykeln och trampade på för att komma hem innan mamma och pappa de äldre släktingarna, de obetalda polackerna you name it skulle dyka upp. Väl hemma upptäckte jag att det bygellåset som jag använder att låsa fast cykeln (i alla möljiga föremål) var borta. Stressad och frustrerad svor jag och bar cykeln till källarförrådet och började fingra på mobilen för att någon på kontoret skulle gå och hämta mitt låsta lås och lägga det i säkert förvar på mitt rum. Hejdade mig och tänkte till ett varv.

Mitt låsta lås?
I säkert förvar?
Ett låst lås.

VEM.STJÄL.ETT.LÅST.LÅS?

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Suck!!!
Verkligen ett låst problem.

....de obetalda polackerna.... skrattar gott åt Ditt namn på gästerna från norr.

Får de bo i ett rum i källaren också... ;-))

Evalinn sa...

Ja, märkligt!

Miss Upsey Daisy sa...

Tutlan- De får sova i vardagsrummet. Snäll är jag.
Evalinn- Det är säkert kvar där jag hängde det..

nillas liv på pinnen sa...

Det kan man aldrig veta.
Någon som är ute efter en utmaning, kan man tänka.

Miss Upsey Daisy sa...

Nilla- Håller en liten tumme att det är kvar där vid cykelstället..

Plastfarfar sa...

Skrattar igen. Sorry, men är jag nere för lungpaj, så tar jag mig friheter.

Miss Upsey Daisy sa...

PF- Det är okej. Jag bjur! :D