måndag 1 februari 2010

Ni vet säkert.

Hur länge håller en öppnad BIB förresten?

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Funderade som en galning över vad det var... kom på vad det är. Har inte en aning.

Men antar att det inte är så länge så det är nog tvunget med något litet extra party strax;-))

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Vissa säger 3 veckor - jag säger tills den är slut :p

Helena sa...

Förmodligen längre än den räcker. :)

Solrosfrö sa...

4 veckor...?

mr epo sa...

Äntligen ett ämne där jag kan tillföra något!

Det som sägs vara viktigast, är var BIB:en är tappad. Dvs om den är tappad till BIB i t ex Sydafrika, transporterad på båt i 1-2 månader så påverkas hållbarheten givetvis till det sämre.

Räkan med allt från 1-4 veckor, men kylen är bästa förvaringen.

Dock skall väl tilläggas att jag aldrig hunnit studera detta i praktiken:-)

Mina dagar sa...

Vá?

Missy sa...

Jag säger som Miss E. Systembolaget säger 2-3 veckor, jag säger tills den tar slut. Jomen.

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Exakt var jag klurar på..
MIss E- Så är det!
Helena- Tvärt om i detta fallet..
Fröet- Röstar jag på.
Mr Epo- Visste jag inte? Men jättebra att veta ju :)
Mina dagar- En bag in box :)
Missy- Då får ni nog vin när ni kommer... beror på vad som händer innan..