tisdag 16 februari 2010

Fast vem matar katterna?

Först kommer man inte in för att låset krånglar, min kollega stod uppgiven och hade väntat en halvtimme. Det här med att vrida för kraftigt så att nyckeln går av var ingen pigg idé kände vi. Till slut kom en av ingenjörerna som hade den rätta knycken.

In kom vi.

Sedan sade ingenjören att låset var krångligt och testade att låsa från insidan. Det gick bra, lite för bra kan man tycka.

Då kom vi inte ut.

Ungefär då gick jag hämtade kaffe. Pizza kan nog levereras via brevinkastet och det är ju rätt trist väder ute en tid framöver. Man ska inte oroa sig i onödan. Det ska man då rakt inte.

9 kommentarer:

C. Meow sa...

Och krisar det sig så kanske någon snygg brandman kan hämta dig med en skylift :D

Evalinn sa...

Helt rätt, ta det lugnt bara!

Laila och Johan sa...

En spännande dag på jobbet må jag säga!

Spader Madame sa...

Vad bra det är när man får litet hjälp av killar...

Solrosfrö sa...

Men herregud! Har ni kommit ut än?!?

Speja sa...

Med kaffe och pizza och ett par ingenjörer(?) kan man ju stå ut rätt länge ändå...eller?

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Varje kvinnas våta dröm!
Evalinn- Lugna gatan.
Loppis- Några minuter spännande.
Spader-Yes.
Fröet- Jadå!
Speja- Men mjölken till kaffet då?

nillas liv på pinnen sa...

Är man inlåst slipper man göra någon nytta iallafall. Helt legitimt att bara sitta och vänta, stirrande rakt fram, tänker jag.

Miss Upsey Daisy sa...

Nilla- Lite så är ju reglerna när jag tänker efter.