torsdag 18 februari 2010

Mystiska saker.

Imorse när jag tittade in i min kyl såg det inte ut som det brukar. Det var onekligen mer rött där inne. Mycket rött i ett vitt kylskåp.

Oj, tänkte jag. Är det någon som har slaktat en gris under natten eller har den där bag-in-boxen med rödvin något med saken att göra. Efter att ha gjort en snabb undersökning verkade det som om jag var sanningen på spåren. Pappkartongen var helt blöt I lådan för rotfrukter simmade mina morötter runt i rödvin och kylskåpet hade en mer rödprickig karaktär än dagligdags. Tur att det var rödvinet. Nattlig gris-slakt känns mer besvärande.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bara att slänga allt i en gryta och middagen är klar!

Tesa sa...

Säger samma sak: marinerat och klart! :)

karro sa...

mmm, gott, rödvinsmarinerade grönsaker!

Annie - PD sa...

Hoppas att du kan sila bort grönsakerna så att inte vinet behöver slängas ;)

Katarina sa...

Du har inte låtit någon komma in som inte borde ha fått komma in?

Jag har visserligen varken läst boken eller sett filmen, men jag har hört snacket och jag har för mig att något flytande rött förekom.

Förresten visste jag inte att man skulle ha sin rödvins-bag-in-boxen i kylskåpet. Jag känner mig som en vinamatör och föredrar en vampyrteori.

Miss Upsey Daisy sa...

Frunatmaken- Morötter och rödvin. Ett vinnande koncept?
Tesa- Säger du det så.
Karro- Mmm..???
AnniePD- Hehehe. Smart.
Katarina- Den har varit öppnad så länge att jag tyckte att det var bästa att förvara den i kylen... Eget påhitt... Eller om det är en vampyr?