tisdag 23 februari 2010

Inatt.

Precis innan jag skulle lägga mig behagade min dator att krackelera på ett ytterst obehagligt sätt. Jag startade om. Och startade om. Den sökte .. reparerade .. sökte. Länge. Så länge så att jag faktiskt fick hjärtat i halsgropen och lät den stå när jag gick och lade mig. Sov oroligt.

Mitt i natten vaknade jag. Efter två sekunder började jag tänka på datorn. Så jag gick upp, slog på tvn och lekte datordoktor. Den sökte.. reparerade.. sökte. Länge. Jag tittade en stund på klockan som var nolltvå.. sedan gick jag och lade mig. Sov oroligt.

Imorse var jag och datorn vänner igen. Bara tillfälligtvis.
Ikväll. GÖRA.BACKUP.Framlänges. Baklänges och från sidan.

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Låter som en bra idé... Jag fick blåskärm för någon vecka sen = hjärtat i halsgropen vill jag lova...

LabHäxan sa...

Hua!! Datorer är bra när de fungerar..

Helena sa...

Hemska tanke... Tack för påminnelse. Imorgon är det jag som gör backup IGEN på min.

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Jag låg och tänkte på allt som fanns i datorn..
LH- NÄR de fungerar.
Helena- Man måste ju.

Mina dagar sa...

Ge inte upp :)

Turtlan sa...

Just det... göra back up var det ja. Här har min "lila extra hårddisk" legat framme en vecka eller så för att nu sk jag göra back up... inte gjort ännu men bör väl.

Usch vad de där datorerna kan göra en nervös. Brrrr!

Miss Upsey Daisy sa...

Mina dagar- Det löste sig men nu litar jag inte på den.
Turtlan-Verkligen!

anna sa...

en mycket klok idé. skräcken att krascha utan backup...