söndag 7 september 2008

I telefonboken.

Länge sedan jag hoppade på en utmaning så....

Har du kysst nummer sju? - Carina ? Nej vi har inte var så intima. UPDATE: Är halvt om halvt lovad en kyss nästa gång vi ses. Ber att få återkomma!

Har du träffat nummer nio i veckan? - Nej, jag skulle ha sett henne igår kväll men hon skulle på födelsedagskalas.

Älskar du nummer tio?- Fallskärmsjägaren? Han var världens bästa kollega som blev världens bästa chef. Fantastisk på tusen sätt men ingen kärlek där.

Är nummer elva en sötnos? - Det är Bs kompis och hennes dotter. Båda är söta såklart.

Är nummer femton en bästis? - Icke sade Nicke, hon hyr min lägenhet i andra hand.

Har nummer sexton gått i samma klass som du?- Mja, min norska kompis och jag läste nog samma tyska klass i Schweiz om det räknas?

Brukar du hänga med nummer nitton?- En balettfröken. Det händer men inte så ofta som vi borde då vi bor i princip grannar.

Är nummer tjugo bra?- Min bror. Ja, han är bra det är väl bara storasyster herself som ska sluta lägga sin näsa i blöt misstänker jag.

Gillar du nummer tjugosex?- Om jag gör. Hon är världens mest underbara person. Hon är godheten själv.

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?- Jadå. Hon är gift och har fått barn nummer två som jag är rädd att tappa i backen. De har precis köpt ett hus så förhållande it is.

Hur känner du nummer trettioåtta?- Det är Miss E. Genom våra bloggar.

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?- Av pappas jobb? Tja. Polisen är ju av intresse rent samhällsmässigt och en gång ville jag bli polis så..

Hur länge har du känt nummer fyrtionio? - Smartasmia? Hm. Vi har bara setts en gång men jag har väl följt hennes blogg nära ett år eller så.

Hepp!!

8 kommentarer:

karro sa...

du har blivit nominerad!

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppsan!¨

Får kika in hos dig. :D

Veliga hönan sa...

Oj vad många du har i din telefonbok!

Miss Upsey Daisy sa...

Veliga hönan- Har jag? Hm. Där är väl ett femtiotal eller så. Inte så många :D

Smartasmia sa...

Din telefonbok leker man inte bort i första taget:-) Det är en stor ära att få stå som nr 49 däri! Dessutom saknar jag goa fröken.

Miss Upsey Daisy sa...

Smartasmia- Jag saknar dig med. Dyker upp i Stockholm i okt... vi får höras mer om det. kram

Anonym sa...

Lovar att du kan få en puss nästa gång vi syns. Kanske t.o.m en en riktig kyss mitt på munnen oxå! :-)

Kram
// C

Miss Upsey Daisy sa...

Carina- Trevligt Trevligt.. jag glädjer mig!