söndag 11 mars 2007

Man borde inte klaga men...

.. till veckan ska jag till Stockholm på finfest med jobbet. Först möte på Berns och sedan fin middag på kvällen. Eftersom jag jobbar i en starkt mansdominerad branch där de flesta är rätt mycket medelålders är det rätt stelt på dessa tillställningar. Tidigare satt jag och ställde intressanta frågor om ditten och datten och var nog en skaplig bordsdam trots allt. Men efter att ha hamnat brevid riktiga stolpskott saknar jag idag den energin att hålla igång samtal om golf och segling. Jag varken seglar eller spelar golf men anpassar mig efter dessa stofiler... och räknar väl med att få den smått klassiska frågan "och hur är det på göteborgskontoret då?".. "Jo tack bra, vi hängde upp en ny lampa i fikarummet förra veckan". Eller nåt. Eller "tack bra, herrarna har blivit duktiga med toaborsten och lämnar inte bajsränder i toan mer.." Har ni samma problem i Stockholm med bajs?

Genialiskt. Men fungerar bara i fablernas värld...

Inga kommentarer: