måndag 5 mars 2007

Ordbajs versus Björnbajs

Bajsar björnen i skogen?

Gillar jag nya ord?

Efter att ha uttryckt mig inför C på jobbet att "gravidsjukan" rasar och ungefär alla jag känner är på tjocken uttryckte han sig som så " Det är något knullskt i luften". Är det inte en strålande beskrivning så säg... Smaka på det igen. "Det något knullskt i luften".

Ord nummer två beskriver släktingar. "De är förmiddagssläktingar". Fattar ni eller? " Förmiddagssläktingar är sådana som gärna kör tillbaka medans det är ljust och vill ha kaffe och kaka.

Man kan inte mixa dessa två ord. Det kommer aldrig vara knullskt i luften tillsammans med förmiddagssläktingar. Så det så. Jag frågade nämligen. Det är skillnad på skit och pankaka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:) Nya ord är fantastiska! Vad säga om att tok-näcka?? Det förstår ju alla att det är en sorts streaking, fast mer galen sådan. Man är dessutom inte alls snygg när man gör det, utan helst lite blekfet och halkar på gräsmattan o springer ungefär som din husgud.

Miss Upsey Daisy sa...

Toknäcka! Vilket bra ord... men jag tror jag hoppar över själva aktiviteten... :-)

Unknown sa...

Ha ha ha ha "knullskt i luften..." han har ju rätt.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar "knullskt" och försöker använda det i den mån det är möjligt. ;-)