söndag 11 mars 2007

Hej där ögontjänaren!

Min käre pojkvän har varit borta i över en vecka så jag satt och fiffilurade över vad jag gör bakom hans rygg egentligen...

Kom fram till följande.

Äter sen frukost i sängen bloggandes. Som nu då ett exempel direkt från verkligheten. Det kan ta mig rätt lång tid att komma upp "på riktigt". Även om jag är vaken från en helt repsektabel tid.

Bloggar överlag. Mitt i natten. Fast det är sällan jag skriver något då. Man skulle kunna säga att jag "tittar till och stoppar om min blogg". Det är det som jag gör....då vid tresnåret när jag vaknar pigg som en durcel-kanin på kokain.

Tänder rökelse hemma. Låtsas att jag är i Indien. Inte för att jag har varit i Indien än. Lite samma fenom att jag låtsas att jag är i London när jag går på Top Shop... Fast jag har ju varit i London och jobbat i England så det är lite mer befogat...

Äter vitlök.

Surrar i telefon. Maratonsamtal. Lagandes mat. Städandes kök. Strykandes tvätt. För att hård-dra. Inte när jag dammsuger duschar eller när jag ser Desperate Housewifes. Men alltid annars.

Jag kan "slå ihop" vissa moment för att effektivisera. Man kan tex städa med en ansiktsmask på. Äta mat och blogga samtidigt (vilket jag gör just nu.. frukost). Chatta och laga mat..

Idag är han tillbaka igen. Tror det är bra för mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!

Kan meddela att din pojkvän oxå har lustiga tidsfördriv i din frånvaro. Numera är han stolt innehavare av en snygg mustach/skäggprydnad a la sångaren i Metallica (James Hetfield). Den skapade han oxå mitt i natten när han plötsligt beslöt sig för att ändra designen på sitt helskägg....

Ni verkar ha konstiga nattaktiviteter gemensamt ;-) Men var glad att det inte blev en Gûnther-mustasch som vår andra glade rumskamrat rakade fram.


Kram
// Carina

Miss Upsey Daisy sa...

Jag fick ett sms med informationen om mustaschen. Dock inget MMS som jag då önskade. Har sett mustaschen live också. Den var ..annorlunda. Numera bortrakad. Jag blev inte ledsen alls. Hörde om Günter-kreationen med. Dock inte sett något. Ibland är det inte en dum sak.

/Nattugglan

Unknown sa...

Tror det är bra för dig att din kille e tillbaka. Men jag saknar dina inlägg på min sida;)

Miss Upsey Daisy sa...

Inlägg kommer pronto!

"Jag säger som min vän australiensaren- jag kommer tillbaka" (En himla många program)