torsdag 29 mars 2007

Får jag be om största möjliga tystnad.

Ibland kommer det över mig att jag vill vara en äkta schmesser-misser. Eller besser-wisser. Fast andra dagar kniper jag ihop och tänker " säg inte vad du tänker - säg inte vad du tänker" ungefär 17 gånger tills det känns bra. Idag.Tänk"supervarm-egyptisk-avgångshall-med-rök-matos-kaos-försäljare-överallt" och du står där med din matbricka och letar med blicken efter en ledig plats för din prutt-dyra pizza och tillhörande cola. Du har redan frågat ett par tre surisar som inte har plats vid sina bord som de ockuperat likt hitlers styrkor ... och försvarar med samma "vänlighet". Men där sitter denna skånska medelålders dam som erbjuder plats tillsvidare* Mitt i allt detta väljer jag sedan att blunda till hennes kommentar till att "tyskarna minsan har råd att åka på mycker semester eftersom D-Marken är så stark" . Intressant. Hur många år sade du att du var i koma? Men hon gick fri ändå. Hon bjöd ju ändå på en tidsbegränsad sittplats. Vad är det man säger? "I ett land av blinda är de enögda kungar".

*tills de andra kommer tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha-charter är ALLTID en upplevelse utöver det vanliga. D-Mark - jag säger då det! Ni stötte inte på något slagsmål vid bagagebandet då? Vi hade en hemsk upplevelse i Grekland när två medelålders,överförfriskade karlar råkade i handgemäng vid bagagebandet...jisses

Miss Upsey Daisy sa...

Nejdå. Alla verkade vara nöjda och glada över sina väskor så på den punkten var det fridens liljor. Tror jag väntar en smula med nästa charter. ;-)