fredag 16 november 2012

Vill Ha Hund.

Jättegärna ha hund och jag ser framför mig vissa delar som Skulle Passa Mycket Bra. Andra delar kanske inte lika. Bäst att göra en lista så jag inte spontanköper något.

1. Jobbar hundra procent på ett jobb där man inte får ha med sig hund. Lösning ----> byt jobb.
2. Har ingen som helst hundvakt om tex åker bort. Lösning----> Åk inte bort. Dålig lösning f ö p gr av mkt förtjust i åka bort.
3. Har två katter. Inte alltid katter älskar hund. Eller hund älskar katt. Lösning----> Mumin fattar inte vad hund är ändå. Får prata med Saga och hund.
4. Inte förakrat med de jag bor med. Lösning----> förankra mkt överskattat och gör beslutsprocess fånigt lång.
5. Blir som ett Zoo hemma. Lösning-------> inget fel med Zoo?? Behöver därför inte lösas.

7 kommentarer:

Sara sa...

Hund är underbart och jag hade garanterat haft kvar Tippex om jag hade kunnat.

Bra med hund: man älskar den så man får ont i hjärtat
Dåligt med hund: man dör ganska mycket när man blir allergisk, hunden dör eller blir sjuk.

Och - att ha hund är att ha konstant dåligt samvete för att man lämnar den ensam.

Pettiwoman sa...

Vet ju hur det är. Hunddagis har varit min lösning och vänner som slåss om att få passa godingen =)
Men visst är det för o nackdelar.

Kram

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Min svägerska/granne har hund och tre katter - det går alldeles utmärkt. Och det där med hundvakt går alltid att skaffa - annonsera efter nån liten pensionärstant.

Spader Madame sa...

Förankra och förankra. De läser väl här?

S.W sa...

Och man kan ju 'testa' genom att själv vara hundvakt

Ninnie sa...

Hundar och katter går ofta otroligt bra ihop, även om de inte alltid blir de bästa vänner. Och hunddagis är ett väldigt behändigt litet påhitt när man inte kan ha med hunden på jobbet, oftast har de så roligt där att de är nöjda hela kvällen också.

Fast förankra hos resten av familjen kan nog vara bra... :)

Miss Upsey Daisy sa...

Hsara- Jag vill men inser att det haltar i praktiken. Tyvärr.
Petti- Har man det så fungerar det ju men jag har INGEN hundvakt alls idag och då blir det svårt.
MreE- Ja. Men mer helger eller kvällar eller så.
Spader- Njae. Ibland.
SW- Good thinking.
Ninnie- Det kan de ju göra och jag tror en valp skulle vara lättare.