onsdag 7 november 2012

Nattetid.

Mumin har de senaste dagarna börjat sova i vår säng. På min sida närmare bestämt ligger sju kilo katt utsträckt. Katter som ligger utsträckta blir förvånansvärt stora(större än man tror). På andra sidan ligger Pojkvän som väger mer än sju kilo och är högre än en katt. Jag vill helst inte väcka någon av dessa två vilket innebär att vissa nätter har jag ungefär femton (mellan tummen och pekfingret) centimeter att disponera.  Det innebär att om man har lagt sig på sidan så stannar man kvar på sidan väldigt länge. Det blir rätt oskönt efter ett tag. Och varmt. Det blir varmt också.

6 kommentarer:

K. sa...

Haha... Stackars! Mozart ligger aldrig kvar och knappt sambon heller höll jag på att säga så jag har mängder av plats!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag kommer och sover hos dig!

S.W sa...

Vet precis hur det känns! Min väger dock bara 1,7 kilo och ligger på mig eller på min kudde. Gullungar

annika sa...

Ta bort katten! Buffa ut den vänligt men bestämt

sarapirat sa...

hahaha, känner igen det där, fast med en väsentligt mycket tyngre modell hund.
varmt. och lite klaustrofobiskt.

Miss Upsey Daisy sa...

SW- Det är mysigt också.
Annika- eller pojkvännen? ;-)
Sarap- oh, hund tar mycket mer plats.