torsdag 10 februari 2011

Och Det Blir Liksom Bara Värre Med Åren.

Gråter när jag är:

Glad så att det inte är sant
Ledsen för att det är sant
Riktigt jävla förbannad
Rörd (till tårar)
Ser sorglig film
Även tecknat uppenbarligen.
Och "Döda Poeters Sällskap"
När folk säger snälla saker
När folk säger elaka saker
Gör illa mig (blod och utan blod)
När jag är rädd (livrädd)
Till exempel när jag tror planet ska störta
Då tror jag att jag ska göra mig illa.
När jag berättar jobbiga saker
Eller är idiotiskt stressad
Eller får höra jobbiga saker

Det var nog allt.

10 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Fast att kunna gråta är ett tecken på att man tar hand om sig själv och orkar med sina känslor :)

nillas liv på pinnen sa...

Naaaaw!
Jag tycker det är sött med folk som gråter. Tyder på att det finns känslor tillgängliga.

Miss Upsey Daisy sa...

Anabanan- He he. Fast det är inte så ofta ändå men mer av olika anledningar.
Nilla- Gölle mig!

LabHäxan sa...

Jag har märkt att det blir så ju äldre man blir. Man vågar helt enkelt bejaka det man känner. Det är bra att kunna visa känslor.

sarapirat sa...

det där med tårar. jag gråter också av så många olika anledningar och relativt ofta, och när man väl börjar då är det ju svårt att sluta...

läste nyligen en artikel om hur människors sexlust avtar när dom ser folk som gråter. som någon slags försvarsmekanism. skumt va?!

Erika sa...

Jag håller med. Det blir liksom bara värre med åren. Nu för tiden gråter jag till ALLT. Tutti. Det här oroar mig med tanke på att jag knappt kommit halvvägs i det här livet.
Men. Det är klart. En alternativ karriär hägrar. Som professionell gråterska.

Fifi sa...

Det är i inte klokt hur känslig man kan bli vissa perioder!

J sa...

Japp, en till här! Särskilt svulstiga filmslut - då är det helt kört.

Evalinn sa...

Samma här...

Miss Upsey Daisy sa...

LH- Förut grät jag av andra anledningar men nu är det liksom hela parletten!
SaraP- Det visste jag inte . Men rätt så logiskt ändå. Eller jag tänker. Fy så illa om det vore tvärt om..
Erika- Ett alternativ även här. Du och jag liksom :)
Fifi- Exakt. Det där går ju upp och ner.
Hanton- Svulstiga filmslut och man bölar....!
Evalinn- :)