onsdag 2 februari 2011

Man Skall Icke Hava Begär Till Sin Kollegas Mat.

Den här veckan har kantats av två saker.

Möten och Möten.

En förmiddag bad jag kollegan hämta lunch åt mig så att jag skulle hinna mellan just Möten och Möten. Hon stack in huvudet och frågade ifall kikärtsbiffar skulle fungera vilket det gjorde. Sprang ut från Möten och Möten för att äta med G:a Chefen som också lämnat en beställning av kollegan. Lade upp allt på tallriken, konstaterar att G:a Chefen verkar ha beställt schnitzel eller något. Tar lite potatis och börjar skära i "kikärstbiffen" och tycker den ser väldigt ut som kött. G:a Chefen kommer och sätter sig och säger att "Oj, det verkar som jag har fått något vegetariskt". "Men har inte du schnitzel, det trodde jag "säger jag och börjar fatta varför den där "kikärtsbiffen" såg så köttig ut. G:a Chefen som är en väldigt artig person säger lite försynt att "du äter väl inte kött Miss UD". Vilket jag inte gör. Jag stirrar på min tallrik som inte är min tallrik. Men som jag har ätit av. Dock inte köttet. Jag tittar på G:a Chefen och skäms som en hund. "Äh, ge hit din tallrik så byter vi" säger han. Den tallriken som jag tagit lite potatis ifrån. Samt en och annan grönsak. Inte.Min.Mat. Men.Ändå.Ätit.Av.

3 kommentarer:

Trasan sa...

Haha jag råkade byta mat med min chef häromdagen oxå...fast vi hade ätit upp när det upptäcktes haha... Visst båda hade wok men jag med jordnötter och hon med curry och coccos :D

Lena sa...

men vad bra att jag tipsade om vegetarisk restaurang i London!, hade ingen aning om att du är vegetarian.

Miss Upsey Daisy sa...

Trasan- Ha ha. VI är samma lika du och jag.
Lena- Jag vet. Vilket toppentips!