lördag 13 mars 2010

Stockholm- Torsdag.



Ni som kan det här med dagar.
Vet att sedan blir det torsdag.
Lika i Göteborg som i Stockholm.
Och på många andra platser.
Min torsdag var ju strålande.
Heldagsmöte med mycket lyssna.
När alla hade pratat och lyssnat klart så fick man (äta och) dricka.
Först i hotellbaren.
Sedan traskade vi mot självaste kalaset.
Bara det kan vara en utmaning.
Stockholms gator består av två saker.
1.Insjöar.
2.Inlandsis.
Väl framme serverade de Bambi.
Hjort.
När jag säger åt hjort menar jag det.
En halv hjort.
Ni som har ätit en halv hjort vet.
Sjukt mycket kött.
Jag förklarade för min bordsherre.
Att jag inte var så van.
Vi beställade in mer sås.
Dränkte Bambi.
Laddade med tålamod.
Till slut var Bambi i magen.
Alla riktigt bra fester.
Innehåller stor del dans.
Så på dansgolvet var jag.
Mycket.
Förklarade för en kollega.
Riktigt bra fester.
Då har man slipsen i pannan.
Så det hade han.
En liten stund iallafall.
Av Fallskärmsjägaren.
Såg jag inte så mycket.
Men där var han ju.
I vimlet.
Som alla vet.
Kalas tar ju slut.
På hemvägen hamnade jag.
I ett djupt samtal.
Om damskor.
Att vissa skor lämpar sig mer för att sitta i.
Andra kan man faktiskt gå i.
Och att kvinnor ibland får ont i fötterna.
Skor kan vara evil.
Han förstod väl.
För han hade en fru.
Sedan vill man=jag ha nattamat.
Tyckte hela gänget kunde leta lite mat.
Det ville inte G:a chefen.
Strips sade jag.
Nej sade G:a chefen.
Nähä då sade jag.
Så då hängde jag med en annan kollega.
Och åt chips & Polly i hennes säng till halv två.
En slags efterfest.
För fest-eliten.
Tänk va.
Nästan som en ungdom!




Titta! Hotellrummet matchade mina skor och väska.
Varför hade vi inte hela festen hemma hos mig?

12 kommentarer:

Ting sa...

Vad snygg du är!

Miss Upsey Daisy sa...

Ting- Tack! Vad glad jag blir :)

J sa...

Instämmer med Ting, du är jättesnygg!

Miss Upsey Daisy sa...

Hanton- *rodnar* tack igen.

Katarina sa...

Jag håller med Ting och Hanton.

Såg först bilderna hos Alexia och tänkte att den där karln som släppte dig måste ju vara tokig. Du är ju "the complete package"; vacker, smart, rolig, omtänksam och äventyrlig.

Han fick väl mindervärdeskomplex förstås. :-)

No-one sa...

Vad snyggt med bilderna från hotellet - ser nästan lite dekadent ut. Snygga bilder på dig med!

Anonym sa...

Men snyggo!! Låter som att du haft det super i sthlm!
Kram Åsa

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Tack! Det där värmde ända in i hjärtat och är något som jag ska tänka på när det kommer regniga dagar. Supersnällt sagt. Uppskattas verligen.
Alexia- Tack du fotogeniqua människa :)¨
Åsa- Tack till ett annat snyggo. kram

tingeling sa...

hej *blinkar*

Miss Upsey Daisy sa...

Tingeling-*blinkar* ;-)

C. Meow sa...

Du har nog det sötaste leende jag sett ...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Tack. Jag blir så glad så jag rodnar :)