lördag 6 mars 2010

Kompis det går bra nu.

1. Förra helgen ämnade jag åka hem till Dalarna. Bilen startade inte varvid jag inte kunde nyttja min icke ombokningsbara biljett tillbaka till Göteborg. Så den var bara att kasta bort.
2. Inför nästa veckas stundade Stockholmsresa fick jag besked av resebyrån att tåget var inställt till Stockholm. Bokade om och vår resebyrå bad om att få den biljetten tillbakaskickad i ett kuvert. Vilket jag föredömligt gjorde. Igår när jag satt i bilen på väg mot Dalarna ringer resebyrån och meddelar att jag hade skickat tillbaka biljetten för tillbakaresan till Göteborg. som inte var inställd. Så nu skickar resebyrån tillbaka biljetten igen. Kul grej.
3.Vis av erfarenheten att man inte ska boka tåg hem förrän man vet att bilen startar utan problem skulle jag nu boka tåg hem imorgon. Imorgon är det den sjunde mars. Jag bokar fjortonde mars. Så klart icke ombokningsbar. Bara att slänga bort och boka ytterligare en ny biljett. Jag har alltså köpt TRE biljetter till samma sträcka.

Om ni vore här nu skulle ni höra mig skrika högt.

11 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Ska man skratta eller gråta?

Miss Upsey Daisy sa...

Plastfarfar- Säg det.... suck.

Katarina sa...

Oooh. Stackare!

Så nu för tiden köper man inte själva resan och platsen för sig? För då var det ju bara kostnaden för platsbokningen man var tvungen att betala igen.

Sara sa...

nä - skitkorv alltså.

Helena sa...

Nej, men fy fan. Rent utsagt.

anagoesbananas. sa...

fast man får väl tänka positivt och vara glad att ingen kom till skada? förutom din plånbok ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Icke ombokningsbar.. pengarna i sjön.
Sara- Minst sagt!
Helena- Mmm. Första gången otur ..andra gången slarv..¨
Ananbanan- Ja.Jo. Men ändå.

Padmé Amidala sa...

Hm...hur tänkte du där ;P

Men nu har du lärt dig något iaf, man får försöka se det så.

Miss Upsey Daisy sa...

PA- Att bilen inte skulle starta kunde jag inte ta med i beräkning. Sedan var jag snabb och bokade ny biljett och klickade fel. Så om jag har lärt mig något är att inte vara så stressig då...

Tess sa...

Ditt inre jag ville egentligen tillbringa en hel vecka i Dalarna. Man ska lyssna till sitt inre vet du väl???

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Mitt inre jag skulle klättra på väggarna då ;D