måndag 12 maj 2014

Saker Som Upprör.

Det unga par på fiket i Kroatien som hade tagit med sin lilla bebis in och där pappan satt och rökte tjugo centimeter från sin bebis. Jag tyckte det var otrevligt att gå i den rökiga miljön och ta min kaffe och skulle aldrig ens drömma om att ta med Lilla G in i en sådan miljö.

Jag vet att mammor rökte på sjuttiotalet och yada yada men få saker är så äckligt som cigarettrök och att snusa på en bebis som luktar rök .... ? Något i mig vill bara skrika rätt ut åt sådan dumhet.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Nä, cigarettrök och barn hör inte ihop. Cigarettrök hör inte ihop med någon. Jag som har lyckats få två rökande barn reagerar fortfarande när jag kramar dem och de stinker rök. Äckligt.

Miss Upsey Daisy sa...

IWk- det är inte så mysigt.. hoppas de vill och klarar av att sluta?