lördag 10 maj 2014

Kroatien.

Vi är ju ett gäng kompisar (och nu var vi alla utom en tjej----> rekord tror jag) som brukar åka iväg en helg per år någonstans i Europa. Detta året gick turen till Vodice i Kroatien. Jag kände mkt pepp inför detta då alla har sagt att "himla fint vatten i Kroatien" och " åh, ska du  till Kroatien, där är fiiiint". Så mkt peppad och en smula nervös att lämna Lilla G över en helg men såg framför mig en stor sol och trevligt häng.
Här är vi på flygplatsen och väger bagage för glatta livet ty Ryan Air är inte bolaget där man ser mellan fingrarna på eventuell övervikt.  Om någon vän av ordning undrar varför vi väger det på flygplatsen kan jag berätta att vi hade två incheckade väskor på sju personer (och vi bor inte alla i Göteborg så det var på flygplatsen vi möttes upp). Är det budgetresa så är det budgetresa ungefär så tänkte vi.
Dag ett i Kroatien regnade det. HELA dagen regnade det. Så jag tänkte att det nog var ett gyllene tillfälle att gå på SPA och ge fötterna lite kärlek. Där berättade SPA-tjejen att det regnat i tio dagar. Vårt rum hade för övrigt fyra balkonger på tre personer. Det regnade oavsett vilken balkong man valde. Himla trist när det händer tycker man.
Men på hotellrummen regnade det inte som tur var och det passade ypperligt att dricka vin där innan vi gick ut och åt på kvällen. Förfesterna är för övrig alltid roligast det vet man ju sedan gammalt.
Om man hoppades på bättre väder dag två fick man hoppas förgäves för då var det halv storm istället. Jag frös i min skinnjacka men verkar enligt fotot ändå vara på ganska gott humör.  Shoppade örhängen som det inte fanns en morgondag eftersom det är ganska bra att köpa små saker med tanke på de kollektiva resväskorna. Annars gick vi mest runt och sade "himla fin strandpromenad det hade varit OM det inte hade regnat" och "himla fin pool hotellet hade OM det inte hade regnat". 
Sista dagen beslöt sig Gud eller någon annan som har lite mer beslutsrätt över vädret att vi hade plågats tillräckligt och bjöd därför på stålande sol så här sitter vi och solar en timme innan planet gick och det var dags att åka hem igen. Men på det hela en mkt fin resa ändå. 

5 kommentarer:

Erika sa...

Finfin resa ändå tycker jag att det verkar som. Plus så roligt beskrivet! Du är rolig du Miss UD!

Miss Upsey Daisy sa...

Erika- du är ett rolighetsgeni tycker jag !

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tråkigt med vädret men ni verkar ju haft det bra ändå - tur det!

Miss Upsey Daisy sa...

MrsE- aboslut.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har varit i Kroatien en gång och då var vi just i Vodice. Kan säga att det var på sommaren utan regn och att strandpromenaden var just jättefin. Alla i familjen gillade Vodice, tjejerna vill åka tillbaka!

Suger med regn, men ändå kul att komma iväg sådär.