lördag 24 maj 2014

En Lista.

Hur har din dag varit?  Jodå. Dagen har ju inte varit så länge än även om Lilla G vaknade lite för tidigt för min smak. Allt innan klockan sju är godkänt för övrigt vilket innebär att halv sex inte är det. Vill prisa Gud här för uppfinningen kaffe. Tack Gud.
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?  Linda.
Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt? Skriva upp saker i listor och bocka av. Älskar att bocka av inte som i hahaha roligt utan mer YES där satt den roligt.
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? Kanske städmani? OBS inte som i bacillskräck utan mer var sak på sin plats organisera typ. Baciller inte så farligt.
Vad beställer du på krogen?
Vin. Dricker inte sprit längre.
Vad har du funderat över på sistone?
En person i min närhet som drabbats av ett stort bakslag vilket påverkar mig i hög grad så jag har så många skilda känslor i detta. Det är både sorgligt och blir säkert bra i slutet. Men jag tänker mycket på det.
Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Det är ju helg NU så igår fredags såg jag både Carl Bildt och Anna Odell. Det är kanske inte jättekonstigt men det händer inte alls varje helg.
Vem är den mest kända människa du talat med?
Stina Dawbroski ifall någon kommer ihåg henne. Jag har ju talat med både Lisa och Erika som är lite kända kan man väl säga?
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
I förrgår fick jag höra " du är som Rainman" på grund av kunde mycket statistik kring olika flygbolags olyckor.  Kanske inte så bra ändå?
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Hitta en rimlig ordning med två barn, två katter och en bebis i hushållet när en är pedant och helst av allt skulle vilja ha kliniskt rent på golvet så en skulle kunna göra en bypass-operation var som helst i huset.  Är mkt svårt att hålla det kliniskt rena med två långhåriga katter och en bebis. Så mycket battlande i mitt egna huvud gällande vad som är rimligt.
Vad gör du när du är ledsen?
Jag gråter. Gillar inte att gråta egentligen för det gör jag även när jag är arg.  Blir tyvärr (?) mer förbannad än ledsen nu för tiden.
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Jeans. Ett par riktigt snygga jeans. Vet dock inte vilka för har inte hittat De Perfekta Jeansen  än men när jag hittar dem kommer jag nog inte ta av mig dem mer.Lista stulen av Ida.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och vid by-passoperationen skrattar jag högt :))

Miss Upsey Daisy sa...

IWNK- Och det är så det är ... jag är en hemsk hemsk människa!