lördag 10 maj 2014

Hoppsan.

Komma tillbaka till jobbet är ju lite blandat. Känslan av att vara en praktikant och att vara en person som varit på samma jobb sedan Hedenhös varvas ungefär varannan minut.  Känslan över att vara en peppad men också disträ klantskalle kommer över en när man;

Går på möte på fel forum.
Dvs tror det är videomöte och går till konferensrummet.
Dock telefonmöte som ska vara på mitt rum.
Går på mötet en timme för tidigt.
En timme för tidigt är bättre än en timme för sent?
Skrattar åt det hela på grund av har humor.
Jobbar undan den "extra" timmen.
Stänger dörren och är beredd på telefonmöte.
Väntar och väntar.
Får plötsligt mail om att mötet framflyttat.
Personen som skulle ringa har ej fått svar.
Blir  då mycket förvånad på grund av två saker.
Suttit på min plats i tre kvart och inte pratat i telefon.
Ringer mitt jobbnummer från min mobil.
Kommer inte fram?
Ber en kollega ringa.
Han säger att det ser ut som jag har en annan anslutning än innan.
Börjar tänka på att ingen ringt mig på tre dagar.
Ej så märkligt när man är "ny"har jag tänkt.
Börjar luska i det och inser att min vikarie haft annan anslutning.
Mitt nummer är omkopplat på mystiskt vis?
Mailar personen och förklarar.
Känner klantskalle-känslan.
Men bara lite.
Tänker också på hyfsat bloggmaterial.
Bloggar om det dagen efter.
Mkt anpassningsbar ändå.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, man kan tycka att Z kanske skulle sagt något.... eller fixat ditt gamla nummer....Kram L

Miss Upsey Daisy sa...

L- Z sade inget alls...och jag märkte inget... kram

Peace in mind sa...

Det är bara ren och skär lycka att läsa ditt inlägg. Fy farao vad du är bra.

Anonym sa...

Det där var en väldigt tung period för mig, inte minst sista gången jag gick tillbaka. Vetskapen om att nästa långa ledighet kommer först vid pension fick mig nästan att gå i bitar. Men man vänjer sig ju vid det mesta och nu är det ju bara att konstatera att det ändå rullar på rätt bra det berömda ekorrhjulet ;).

Miss Upsey Daisy sa...

PIM- ha ha tack. Jag är pigg på att gå på möte iallafall. ;-)
TantA- Förstår precis hur du kände.

Spader Madame sa...

Men så får man tänka. Bra bloggmaterial blir det i alla fall. Roligt med möten så här i början!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- exakt!