tisdag 20 maj 2014

Saker Jag Skrattar Åt Om Något År.

Min cykel behövde lite TLC så jag googlade runt och hittade en "cykelgubbe" här i min del av Göteborg. Han har varit här i tusen år ( haft butiken i femtio år så nästan...) och jag visste att han skulle stänga för det hade jag läst i GP (oklart när dock) så jag hastade dit i måndags och lämnade cykeln för lite "vårkärlek".

Blev lovad färdig på tisdagen.
Jag var där på onsdagen.
Den var inte klar då.
Skulle vara klar på torsdagen.
Jag var där på fredagen.
Den var inte klar då heller.
Skulle vara klar på måndagen.

Jag var där idag och då var butiken tömde på prylar och folk jobbade och slet.  Jag fick tag på en kvinna som sade att de hade börjat tömma butiken i fredags och att "gubben" varit "sjuk" och vägrat inse att han varit tvungen att stänga. Alltså de började tömma butiken efter mitt sista besök i fredags.

Var min cykel klar nu då?

Inte direkt men nu hade de kört den till lager i Lindome ?  Säg en tre fyra mil från mig ( jag höftar nu men det är en bit bort svar ja) och de skulle nog köra tillbaka den nu denna veckan. Skulle NOG köra den tillbaka denna veckan. Inte så stort älsk på detta "nog" om vi säger så.

Lägg till att gubben hade börjat jobba med den hence den var alltså i två delar där bakhjulet var en del...  Försökte förklara det för kvinnan att det nog var så att min cykel var liksom två kollin.

Känsla just nu? Känner för att skrika, svära, kasta saker etc etc

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Först så tänker jag att det DÄR känner jag igen. Det där att det är "färdigt imorgon..." hos cykelreparatören. Tycks vara spritt över landet.

Sen så tänker jag: Cykelreparatörrekomendationer i tidningen är inget att gå på! Jädrans långt ord det blev här. Lika långt som väntetiden.

Håller tummarna att cykeln återkommer!

Spader Madame sa...

Det bidde en fingertuta? Allt som inte dödar blir ett bra blogginlägg. Hoppas den kommer tillbaka.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, jag skrattar åt Spaders kommentar. Men fattar PRECIS hur sur du är. Fy farao vad sur jag skulle bli om min cykel var i två delar och dessutom i Lindome.

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- fast tre gånger och när reparatören vägrar inse att han måste stänga sin butik för han är för gammal och sedan att cykeln forslas bort till ett annat ställe..
Spader- vill ha tillbaka hela cykeln ;-)
IWNK- eller hur!