måndag 16 september 2013

London Med Bebis.

Jag har ju rest rätt mycket hejsan hoppsan i mina dagar men det här tillhörde ändå lite maxat när man adderar en fyra månaders i leken. Det har varit adhoc lösningar mestadels hela tiden.

Var jag har ammat:

* Heathrow Express, skyndat efter det att konduktören passerat.
* På flyget dit och ...
* flyget hem.
* På Heathrow.
* I Hyde Park, Notthing Hill, Covent Garden.
* Science Museum

Jag kanske ska tillägga att engelsmännen inte är lika okej med offentlig amning så det har varit ett smusslande utan dess like. Tack gode gud för ett snabbätande barn.

Blöjbyte har skett:

* på flyget till London.
* på Heathrow Express
* på Science Museum där det var ett klädbyte involverat och där jag fick hjälp av spanjorska ( när hon gick på toa assisterade hennes dotter).. Det var för övrigt fler inne på damernas som var involverade.
* på restaurang i China Town. Där det inte fanns skötrum utan jag fick gå upp några våningar till en tom del av stället..där det låg folk och sov (?). Bytte mkt snabbt just där.
* Hyde Park, Nottinghill, Convent Garden osv osv.

Nästa utmaning att åka tåg till Uppsala själv med henne känns inte komplicerat. Alls.



5 kommentarer:

Turtlan sa...

Den lilla resvana godingen kommer säkert ha tågluffat innan hon gått ut mellanstadiet :-)

På egen hand alltså.



Erika sa...

Så mycket adhocande hela tiden, jag håller med. Men det bästa är att man gör det: löser det alltså. Saker. För genom att lösa saker kan man också resa!

Fifi sa...

Tufft av er att ni vågade tycker jag!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- hehe, vi får se ;-)
Erika- så är det ju, antingen stannar man hemma eller så löser man det när det uppkommer.
Fifi- svettigt ibland men man löser ju det mesta. :-)

anna sa...

vadå, Uppsala!!?? när? får man se dig? kram