tisdag 24 september 2013

Där Fick Jag Så Jag Teg.

Det här inlägget talar inte till min fördel men lesson learned så att säga.

Var ute på stan igår och efter att ha köpt ett nagellack till ( har inte haft det i golvet än) så tänkte jag att det var smart att smita in i barnrummet på Åhlens och amma. Det är några soffor och skötbord och det får väl plats sisådär fyra vagnar.  När man sitter där så kollar man självklart nyfiket på de andra bebisarna ( Lilla G kollar också på dem, lampan och ALLT). Igår kom det in en mamma och pappa för att värma mat till sin tvååring typ. Tanken vandrade snabbt genom mitt huvud ( nu skäms jag) undrar om de är bra föräldrar. Sedan är det väl så att det är verkligen mest mammor där inne. Paret såg helt enkelt inte ut som genomsnittsföräldern helt enkelt.

Sedan när jag skulle gå skuttade killen upp från soffan och öppnade och höll upp dörren för mig (inte hänt där inne innan). Jag skämdes som en hund att jag hade varit så trångsynt och dömande ( om så bara i mitt eget huvud).  Men jag lärde mig min läxa verkligen.

4 kommentarer:

Erika sa...

Jag blir lite nyfiken på vad det var som gjorde att du inte trodde att de skulle vara bra föräldrar? Oavsett är det nästan bland mina bästa grejer: när jag får mina förutfattade meningar på skam.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det var en bra sak att få på skam. Vi behöver nog påminnas lite mans om sånt där. You are not alone!

pralinen sa...

Visst är det hemskt när man inser hur fel man tänker pga utseenden ibland...

Miss Upsey Daisy sa...

Erika- jag kan berätta på whatsup. Men knäpp på näsan där.
Iwnkc- skönt!
Pralinen- ja verkligen.